وظیفه گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی ۴۹ درصد بیش از نیاز یکسال زراعی بارش تامین شده است.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش در سال زراعی جدید اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای سال زراعی تاکنون ۴۹ درصد بیش از نیاز سالیانه بارش تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۹ درصد بارش یکسال زراعی کشور تامین شده است، افزود: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی ۴۹ درصد بیش از نیاز یکسال بارش تامین شده است که با این وجود کمبودی از لحاظ بارندگی نداریم.

وظیفه با اشاره به اینکه اکثر استان ها نرمال و بیش از نرمال بارش دریافت کردند، بیان کرد: این در حالی است که استان های کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد ۷ تا ۱۲ درصد کمتر از نرمال بارش دریافت کردند و در حوزه غرب شامل دامنه های زاگرس به سبب افزایش دما و کاهش بارندگی دچار آتش سوزی شدند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان ۱۵۰ درصد بیش از نرمال بارش دریافت کرده است، گفت: بنابر آمار در کل کشور ۳۰ درصد فراتر از نرمال بارش دریافت کردند.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: با توجه به ورود به دوره گرما بارش قابل توجهی در کل کشور انتظار نداریم و کمابیش در بخش های جنوبی همچون جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان بارش هایی به صورت رگبار و رعد و برق و بارش محلی رخ می دهد که قابل توجه نیست.

رئیس مرکز خشکسالی درباره آخرین دما بیان کرد: از لحاظ دما طی ۳ تا ۴ هفته آینده دمای نرمال و فراتر از نرمال پیش بینی می شود‌.

وی در پایان با اشاره به اینکه بارش قابل ملاحظه ای در فصل تابستان نخواهیم داشت، تصریح کرد: در فصل تابستان بارش محدود به سواحل شمالی، شمال غرب، جنوب شرق، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس و کرمان خواهد بود و انتظار می رود وضعیت بارش نسبت به دوره بلندمدت فراتر از نرمال باشد‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار