معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت تالار‌های عروسی تا اعلام دستورالعمل‌های جدید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا خلاف قانون است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دلیل برخی از ضرورت‌ها تعدادی از اماکن با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی شده، اما فعالیت تالار‌های عروسی تا اعلام دستورالعمل‌های جدید از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا خلاف قانون است.

او با اشاره به اینکه برای اماکنی مانند تالار‌های عروسی و باشگاه‌های ورزشی هنوز دستورالعملی مبنی بر بازگشایی مجدد صادر نشده، افزود: بسیاری از اماکن مانند سالن‌های تئاتر و سینما از تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت ۵۰ درصدی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در خصوص فعالیت شهربازی‌های روباز هنوز دستور العملی مبنی بر بازگشایی نرسیده است و تبلیغاتی که برخی از افراد در خصوص بازگشایی این مراکز در فضای مجازی ارائه می‌دهند خلاف قانون است.
 

تالارهای عروسی متخلف پلمب می شوند

 

قلیان با بیان اینکه در خصوص بازگشایی تالار‌های عروسی نیز اقدامات کارشناسی در وزارت بهداشت انجام شده است، بیان کرد: هفته آینده قرار است نشست مشترکی میان وزارت بهداشت با وزارت کشور برگزار شود، اما هنوز مجوزی برای بازگشایی تالار‌های عروسی داده نشده است.

او تصریح کرد: برگزاری مراسم عروسی خلاف قانون است و تاکنون چند مورد تالار عروسی که تخلف کرده اند پلمپ شده اند.
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد موظف به اعمال قوانین در برابر اماکن مجوز دار است، بنابراین رفتار‌های خلاف قانون که بدون مجوز در شهر و در مکان‌های شخصی صورت می‌گیرد از دایره نفوذ دانشگاه علوم پزشکی خارج است.
 

افزایش تعداد موارد مثبت سرپایی کرونا در خراسان رضوی

 
قلیان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در چند روز اخیر شاهد افزایش موارد مثبت سرپایی کووید-۱۹ بودیم که این اتفاق نگرانی را برای افزایش تعداد بیماران بستری در هفته آینده افزایش می‌دهد.

او افزود: مردم آگاه باشند که هرگونه محدودیت در سطح شهر به منظور حفظ سلامتی آن‌ها است واگر مجوز بازگشایی اماکن جدید صادر شود ضمن اطلاع رسانی به جامعه، بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اماکن مجوز دار به طور مستمر نظارت می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.