رویداد‌ها در سیاتل سبب ایجاد فرصتی برای رئیس‌جمهور آمریکا شده است تا اعلام کند همه اتفاقاتی که در این شهر رخ می‌دهد، کار مخالفان سیاسی اوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی به اعتراضات در شهر سیاتل پرداخت و اعلام کرد اکنون همه چشم‌ها به سیاتل دوخته شده است.

بر اساس این گزارش، رویداد‌ها در سیاتل سبب ایجاد فرصتی برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده است تا اعلام کند همه اتفاقاتی که در این شهر یا دیگر مکان‌ها رخ می‌دهد، کار مخالفان سیاسی او و افراد افراطی است.

ترامپ خواستار مسلط شدن بر مردمی شد که در خیابان‌ها حضور دارند. او بار دیگر خواستار اعزام نیرو‌های ارتش شد. این‌ها مردمی هستند که می‌گویند از این که تحت سلطه اند، خسته شده اند.

همان روزی که فرمانده کل قوا به سبب بیان سخنانی درباره حضور نظامیان در عرصه سیاست عذرخواهی کرد، ترامپ بار دیگر به موضوع استفاده از ارتش پرداخت. او گفت: حل مشکلی که در سیاتل شاهدیم، بسیار کار آسانی است. ما باید بر خیابان‌ها مسلط شویم. شما نمی‌توانید اجازه دهید این اتفاقی که در شهر نیویورک افتاد، در این شهر نیز رخ دهد. آن‌ها سبب ایجاد خسارت‌هایی شدند. ما باید بر خیابان‌ها مسلط شویم. اگر شما به مسلط شدن بر خیابان‌ها با شور هیجان فکر کنید، می‌بینید که ما می‌توانیم سبب نجات جان افراد شویم.

سی‌ان‌ان افزود: ترامپ با هیجان خواستار استیلا بر خیابان‌ها شده است. او صدای مخالف با مردم را سر داده است. این معترضان خواهان تغییرند. فرماندار ایالت واشنگتن با این حال اعلام کرد ایالت او به کاخ سفید اجازه مداخله نظامی نخواهد داد. شهردار سیاتل این موضوع را تهدید به حمله توصیف کرد و سپس از ترامپ خواست به پایگاه خودش بازگردد.

مجری سی‌ان‌ان سپس با دن سایمون، خبرنگار این شبکه، مستقر در سیاتل گفتگو کرد و از او خواست در ارتباط با اوضاع در این شهر توضیح دهد.

سایمون گفت: «اینجا اداره پلیس در سیاتل است که معترضان به آن آسیب زده اند. اکنون چندین روز است که درگیری‌های خشونت آمیزی اینجا بین نیرو‌های پلیس و معترضان مقابل این اداره پلیس در جریان است. پلیس قبلا برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرد و ما اینجا شاهد اوضاع وحشتناکی بودیم. افسرانی که در این اداره پلیس حضور دارند، در نهایت به این نتیجه رسیدند که بهتر است تنش‌ها را کاهش دهند. آن‌ها برای همین تصمیم گرفتند وسایل خود را جمع کنند و از اینجا بروند.»

او افزود: «معترضان اکنون همچنان در خیابان‌ها حضور دارند. اوضاع اینجا هرچند با خشونت همراه بود، در حال حاضر کاملا آرام است. اکنون اوضاع در سیاتل این گونه است، اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد مقامات شهر هیچ گونه راهبردی اتخاذ نکرده اند و در واقع راهبردی وجود ندارد. هنوز نمی‌دانیم اوضاع قرار است تا چه زمانی بدین شکل ادامه داشته باشد.»

پیش از این، معترضان به نژادپرستی در شهر سیاتل ایالت واشنگتن آمریکا بخشی از شهر را به تصرف خود در آوردند و اعلام خودمختاری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار