قاضی اوکلاهما درخواست شهروندان و مقامات تولسا مبنی بر لغو کارزار رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا را رد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، قاضی اوکلاهما درخواستی که از سوی مقامات آمریکا برای لغو کردن کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در تولسا را به دلیل احتمال افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به او داده شده بود، رد کرد.

بنابراین علیرغم هشدار‌های مقامات به احتمال افزایش کرونا در کشور، راه برای ترامپ و انجام کارزار در بانک مرکزی اوکلاهما با ۱۹ هزار نفر گنجایش هموار شد.

درخواست لغو به دست دو مشاور حقوقی و از طرف شهروندان و مسئولان تجاری اوکلاهما به قاضی ارائه شده بود که گفته بودند این کار ترامپ خطر ابتلا و  شیوع کرونا را افزایش خواهد داد.

دو مشاوری که این درخواست را داده‌اند به خبرنگاران گفتند هدفشان ترامپ نبوده بلکه اگر جو بایدن، رقیب ترامپ در انتخابات آتی، هم کارزاری داشت همین درخواست را ارائه می‌دادند و افزودند: «روشی که در حال حاضر برای اجرای این کارزار انتخاباتی در نظر گرفته شده برای کل جامعه و حتی افرادی که بعد‌ها به اینجا سفر کنند مخاطره‌آمیز است.»

رئیس بخش بهداشت تولسا نیز پیش از این با ابراز نگرانی از افزایش ویروس کرونا، گفته بود امیدوار است دونالد ترامپ برنامه خود را به تعویق بیندازد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار