بهداشت و درمان استان مرکزی چشم انتظار غربالگری ۵ درصد باقیمانده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان مرکزی گفت: همه مردم استان باید در طرح غربالگری کرونا شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان مرکزی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از جمعیت استان مرکزی تاکنون در زمینه بیماری کرونا غربالگری شده اند گفت: همه مردم استان باید در طرح غربالگری با هدف شناسایی افراد مستعد، مشکوک و بیمار شرکت کنند تا خدمات درمانی منظم ارائه شود.

جمالیان افزود: ۵ درصد باقیمانده افرادی هستند که نشانی و شماره تماس در پایگاه‌های سلامت ندارند و تلاشمان این است که این عده هم با کمک دستگا‌های مربوطه و از طریق شماره ملی غربالگری شوند.

او اضافه کرد: در طرح غربالگری، با توجه به پرونده شهروندان در سامانه سیب نیرو‌های پایگاه‌های سلامت استان مرکزی بیماران پرخطر با پیش زمینه‌های دیابت، فشارخون، امراض قلبی و عروقی  را شناسایی می‌کنند.

تست کرونای ۱۴ هزار نفر از افراد غربالگری شده استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان مرکزی با اشاره به اینکه از ۱۴ هزار نفر از افراد غربالگری شده آزمایش تشخیص کرونا گرفته شده است بیان کرد: نیرو‌های پایگاه‌های سلامت در تماس تلفنی با مردم شرایط عمومی آن‌ها را می‌سنجند و در صورت مشکوک بودن به منازل مراجعه کرده و از افراد مشکوک تست کرونا می‌گیرند.

او ادامه داد: ۲۰۰ نفر از پرسنل پایگاه‌های سلامت استان مرکزی اجرای غربالگری کرونا را انجام می‌دهند که این افراد علاوه بر کنترل وضعیت سلامت جمعیت هدف در مشاوره بهداشتی تلفنی، تغذیه وتوصیه‌های لازم را به مردم ارائه می‌کنند.

جمالیان از مردم خواست نهایت همکاری را با پایگاه‌های سلامت داشته باشند و از  افرادی هم که پس از غربالگری کرونا مثبت تشخیص داده می‌شوند خواست  موارد و توصیه‌های درمانی و بهداشتی مجموعه سلامت استان مرکزی را  رعایت کنند.

با اعلام ورود کرونا به کشور  ، استان مرکزی دومین استانی بود که بعد از قم و در یکم اسفند ماه اولین ابتلا به کوید ۱۹ را داشت، اما با همراهی مردم و مسئولان توانست ابتلا به این ویروس را مدیریت کند.

انتهای پیام / ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.