رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از رهاسازی ۴ هزار قطعه بچه ماهی بومی از سوی شرکت ماهی کارون در رودخانه شطیط خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: به منظور حفظ تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی آبزیان در رودخانه کارون شرکت ماهی کارون با هماهنگی و نظارت این اداره اقدام به رهاسازی ۴ هزار قطعه بچه ماهی بومی از گونه بنی در رودخانه شطیط نمود.

او افزود: در هفته گذشته یعنی هفته محیط زیست نیز بالغ بر یک میلیون ۳۰۰ هزار قطعه بجه ماهی بومی در تالاب‌ها و رودخانه‌های این شهرستان از سوی اداره شیلات رهاسازی شده بود.

نجاتی بیان داشت: ماهیان بومی بخشی از ثروت ملی و تنوع زیستی ایران محسوب شده و علاوه بر ارزش‌های زیست محیطی و اکولوژیکی و تأمین غذای سایر گونه‌های زیستی در تأمین اقتصاد صیادان محلی نیز سهم به سزایی دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر تصریح کرد: ورود فاضلاب‌های شهری، کشاورزی و صنعتی به زیستگاه‌های آبی، آلودگی آب‌ها و تخریب محیط زیست، صید غیرمجاز خصوصا از طریق روش‌های مخرب و غیراخلاقی، چون جریان الکتریکی و ورود گونه‌های مهاجمی، چون تیلاپیا به آب‌های داخلی خوزستان باعث شده تا جمعیت ماهیان بومی به شدت کاهش یافته و نسل بسیاری از این گونه‌ها با خطرات جدی مواجه شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار