تجدید خط کشی ۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر گفت: ۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر تجدید خط کشی و اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی آزاد، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در بازدید از محور سرچم -کوثر با بیان اینکه ایمن سازی محور‌ها با هدف کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای از اولویت‌های اساسی راهدارای است گفت: با هدف افزایش ضریب ایمنی راه‌ها ۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر در ۳ ماهه گذشته تجدید خط کشی و اصلاح شده است.

او در جهت بهبود راه‌های روستایی تسطیح و رگلاژ راه‌های شنی و خاکی ۲۵ روستا بطول ۷۰ کیلومتر را در شهرستان کوثر یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران دیار سبلان ۶ کیلومتر از راه روستایی هوانشاق و نی احمد بیگ را که بعلت وقوع سیلاب مسدود شده بود را نیز بازگشایی و پاکسازی کانال انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر افزود: تا کنون راهداران با استفاده از ۱۶۰ تن آسفالت سرد و گرم جاده‌های این شهرستان را لکه گیری کرده اند.

آزاد با اشاره به اینکه لایه زیر اساس راه روستایی الو -النکش نیز در قالب طرح ابرار با بارگیری، حمل، رگلاژ وآبکوبی به مقدار هزار و ۵۰۰ متر مکعب اجرا شده است تصریح کرد: پیچ راه روستای شویر هم که ازمهمترین نقاط حادثه خیز بود با انجام هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری حذف و ایمن شد.

او از شناسایی، قلع وقمع و جلوگیری از ۴۹ مورد تجاوز به حریم راههاو ساخت و ساز‌های غیر مجاز در شهرستان کوثر خبرداد و گفت: با فعالیت گشت راهداری در محور‌ها تاکنون ۴۰ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و با دستور قضایی ۹ مورد قلع وقمع انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر برقراری ۵ اصله سیستم روشنایی در سه راهی قدیم گیوی-فیروز آباد، تعمیر ونگهداری ۳۰ عدد از چراغ‌های چشمک زن و پلیسی، جمع آوری ده عدد از تابلو‌های غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی، بازسازی و نصب ۲۳۳ شاخه گاردریل، نصب ۵۰۰ عدد بازتاب چشم گربه‌ای ورنگ آمیزی ۴۰۰ متر از سرعتکاه‌ها را از اقدامات مهم راهداری شهرستان کوثر در سه ماهه گذشته برشمرد.

آزاد بیان کرد: از ابتدای امسال تا به امروز ۹۸ هزار متر مربع از حریم راه‌های این شهرستان توسط راهداران تسطیح و آزادسازی شده است.

او از انجام ۸۰۰ کیلومتر باند برفروبی در راه‌های اصلی، فرعی وروستایی در فصل زمستان خبرداد و گفت: راهداران زحمتکش شهرستان کوثر با استقرار در راهدارخانه‌ها و با استفاده از ۲۰۰ تن نمک پاشی نسبت به بازگشایی محور‌های اصلی و فرعی در سریع‌ترین زمان ممکن بعد از بارش اقدام کرده اند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.