مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به عملکرد بالای ۱۸۰۰ کیلوگرم در هکتار مزارع کلزای این شهرستان، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۵۰۰ تن کلزای این شهرستان خریداری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،  افشانی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تبریزدر حاشیه مراسم کل گیری مزرعه نمونه کلزای استان با اشاره به عملکرد بالای ۱۸۰۰ کیلوگرم در هکتار مزارع کلزای این شهرستان، گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۵۰۰ تن کلزای این شهرستان خریداری شود.

 افشانی افزود: حدود ۴۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان تبریز وجود دارد که از این تعداد ۲۲ هزار هکتار به اراضی دیم و ۲۲ هزار هکتار نیز به اراضی آبی اختصاص یافته است.

او با بیان این‌که ۳۲۰۰ هکتار از اراضی آبی به صورت باغ است، گفت: پیش بینی می‌شود که از حدود ۲۹ هزار تن از اراضی دیم و آبی شهرستان، گندم برداشت شود.

او در خصوص مزارع کلزای تبریز، گفت: بالای ۵۰ درصد از کلزای استان در حدود ۲۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان تبریز، کشت می‌شود؛ سه مرکز خرید در شهرستان آماده خرید و ۴۰ واحد کمباین نیز آماده برداشت کلزا هستند.

افشانی با اشاره به حساس بودن زمان برداشت کلزا،  گفت: از بهره برداران تقاضا می‌شود تا کلزا را در زمان مناسب برداشت کنند وگرنه با ریزش بالای محصول مواجه خواهند شد.

او گفت: مراسم کل گیری مزرعه نمونه کلزا با هدف انتخاب مزرعه نمونه استانی و سپس مزرعه کلزای نمونه کشوری برگزار شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.