فرماندار شهرستان آذرشهر با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات دامداران این شهرستان از شرکت پگاه گفت: شرکت پگاه بیش از ۲۰ میلیارد ریال از بابت خرید شیر به دامداران این شهرستان بدهکار هست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،الهیاری فرماندار شهرستان آذرشهر در جلسه کارگروه کشاورزی با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات دامداران این شهرستان از شرکت پگاه گفت: شرکت پگاه بیش از ۲۰ میلیارد ریال از بابت خرید شیر به دامداران این شهرستان بدهکار هست.

الهیاری گفت: بیش از ۵ هزار دامدار در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند که بخاطر پرداخت نشدن بدهی‌های دامداران توسط شیر پگاه، دامداران در تامین هزینه‌های جاری و خرید نهاده‌های دامی با مشکل جدی و حتی با تعطیلی واحد دامی مواجه هستند.

او همچنین بر ضرورت ساماندهی میدان دواب آذرشهر تأکید کرد و افزود: میدان دواب آذرشهر فاقد زیر ساخت‌های لازم و ضوابط دامپزشکی و بهداشتی هست و در صورت عدم ساماندهی توسط شهرداری آذرشهر، میدان دواب به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

اقدمی مدیر امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: شرکت صنایع استان بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال به دامدران استان بدهکار هست.

اقدمی افزود: علت اصلی عدم پرداخت بدهی توسط شیر پگاه، عدم تقاضا بخاطر شرایط کرونایی و انباشت محصولات لبنی در شیر پگاه هست.

او گفت: برنامه ریزی و اقدامات لازم برای اخذ مجوز صادرات محصولات شیر خشک پگاه صورت گرفته و در حال نهایی شدن هست و به محض صادارت، بدهی دامداران پرداخت خواهد شد.

مدیر امور دام استان جهاد کشاورزی استان  گفت: مشکل کمبود نهاده‌های دامی در کشور ناشی از عدم تامین ارز برای واردات نهاده‌ها هست و بیش از ۳۲ کشتی نهاده دامی بخاطر مشکل تامین ارز در بنادر معطل مانده است..

او گفت: ۵ درصد جمعیت دامی استان در شهرستان آذرشهر وجود دارد و بیش از ۶۰ درصد واحد‌های دامی شهرستان سنتی و بقیه بصورت صنعتی و نیمه صنعتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار