محققان مجتمع آموزش عالی سراوان با استفاده از گیاهان و درختان بومی منطقه سراوان موفق به تولید اسپری ضدعفونی کننده شدند.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طباطبایی رئیس مرکز نوآوری و ارتباط با صنعت مجتمع آموزش عالی سراوان موفق شد تا تولید اسپری ضدعفونی کننده گیاهی هوا، دست و سطوح، محلول ضد عفونی کننده هوا، قرص گیاهی ضدعفونی کننده هوا، صابون ضد عفونی کننده گیاهی اسکریپ دست، پودر گیاهی و شیمیایی برای درمان مشکلات تنفسی در بیماران کرونا شده که می‌تواند به عنوان ضدعفونی علیه ویروس‌هایی همچون آنفلوآنزا و کرونا مورد استفاده قرار گیرد، تولید کند.

او  در خصوص تولید این ماده ضدعفونی‌ کننده گیاهی افزود: این فرمولاسیون جدید از عصاره گیاهان و درختان بومی منطقه سراوان تولید شده و اثر ضد ویروسی و ضد بیماری دارند.


بیشتر بخوانید


او درخصوص مزیت این محصول نسبت به انواع شیمیایی آن ادامه داد: وجه تمایز این محصولات گیاهی هوا، دست و سطوح نسبت به محصولات شیمیایی این است که فاقد اثر سو شیمیایی و آلرژیک برای افراد مستعد است. مواد ضدعفونی شیمیایی برای کسانی که آلرژی بالایی دارند و برای کودکان مضر بوده و به مرور باعث آسیب دیدن سیستم تنفسی و پوست می‌شوند در حالی که پایه این محصولات گیاهی است و از هیچ ماده شیمیایی در تولید آن استفاده نگردیده است از طرفی همچون الکل فرار نبوده و به همین دلیل یکی از خواص آن پایداری بر روی سطوح است.

در پایان او از تولید اپلیکیشن موبایل در مورد عملکرد ویروس کرونا و اقدامات لازم برای محیط کار در این مرکز خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار