مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی از اجرای طرح گازرسانی در ۳۷۵ روستا و ۳ شهر در سطح استان و برخورداری ۱۰۰ درصدی شهر‌ها و ۸۶ درصدی روستا‌ها از نعمت گاز تا پایان سال جاری خبر داد.

علیرضا شیخی مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی در  بازدید از طرح‌های گازرسانی شهرستان سردشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبرمعظم انقلاب مزین به جهش تولید، گفت: شرکت گاز استان در راستای تحقق شعار سال برنامه ریزی‌های فنی و دقیقی انجام داده و بر آن شده تا به صورت عملی آن را تحقق ببخشد.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی افزود: اکنون طرح‌های گاز رسانی در حدود ۶۰۰ روستا در حال اجرا می‌باشند و برای امسال نیز ۳۷۵ روستا به همراه سه شهر خلیفان از بخش مهاباد، میرآباد از بخش وزینه سردشت و زر آباد از بخش صفائیه خوی در برنامه هستند به چرخه گاز وصل و از این نعمت برخوردار شوند.

شیخی تصریح کرد: با عملیاتی شدن آن و بهره مندی ۳۷۵ روستا و سه شهر تقریبا برخورداری از نعمت گاز در شهر‌ها به ۱۰۰ درصد نزدیک خواهد شد و گاز روستایی نیز از ۷۱ درصد تا پایان سال به ۸۵ درصد می‌رسد.

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: برای اجرای این طرح‌ها ۶۷۰ میلیارد تومان به تناسب تخصیص می‌یابد و در طرح‌ها هزینه خواهند شد.

فرماندار سردشت نیز در حاشیه این بازدید‌ها گفت: طی ۶ سال گذشته بهره مندی شهرستان از ۷ درصد به ۴۴ درصد افزایش یافته و این خود نشان از نهضت اجرای طرح‌های گاز رسانی در این شهرستان است.

اقصی نخشی پور افزود: اکنون نیز طرح‌های گاز رسانی در ۵ محور قاسم رش، بیوران، ملاشیخ، زوران و شهر میرآباد در حال اجرا هستند که با پایان این طرح‌ها برخورداری شهرستان از نعمت گاز با ۲۰ درصد افزایش به ۶۰ درصد خواهد رسید.

نخشی پور تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که به تناسب تخصیص‌ها در سطح شهرستان برای آن‌ها هزینه خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در ادامه گفت: این بازدید به منظور بررسی و رفع موانع و مشکلات طرح‌های گاز رسانی با توجه به صعب العبور بودن منطقه و تسریع در روند اجرای عملیات انجام گرفت.
 
انتهای پیام/ ن م 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.