رئیس بیمارستان علامه بهلول گنابادی گفت: دستگاه آنالیز کمی لومینسانس برای نخستین بار در بیمارستان گناباد راه اندازی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سعید محرابی رئیس بیمارستان علامه بهلول گناباد گفت: این دستگاه قابلیت تشخیص آزمایش‌های هپاتیت و ایدز، سنجش میزان هورمون بارداری و ویتامین‌های مرتبط با کم خونی را در بیماران به ویژه نیازمندان خدمات دیالیز دارد.

او افزود: انجام به موقع این آزمایش‌ها برای بیماران دیالیزی و مادران باردار پرخطر از اهمیت خاصی برخوردار است و از ارجاع بیماران و یا نمونه‌های آنان به سایر مراکز درمانی جلوگیری می‌شود و برای تعیین تکلیف سریع بیماران بسیار مفید است.

رئیس بیمارستان علامه بهلول گنابادی ادامه داد: این دستگاه فوق با ارز آزاد ارزشی حدود ۱۰ میلیارد ریال دارد با اعتباری افزون بر 2 میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با استفاده از ارز دولتی خریداری و در آزمایشگاه بیمارستان علامه بهلول، نصب و راه‌اندازی شد.

معرفی دستگاه کمی لومینسانس


سید محمد یاوری رئیس اداره آزمایشگاه مرکزی سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم گفت: دستگاه آنالیز کمی لومینسانس با بهره‌گیری از دانش روز دنیا در زمینه تشخیص آزمایشگاهی و با روش کمی لومینسانس (cl) به سنجش پارامتر‌های مختلف از جمله انواع هورمونها، موتورمارکرها، ویتامین‌ها، تست‌های غربالگری سلامت جنین، پایش برخی دارو‌ها و همچنین سنجش و پایش بیماری‌های عفونی و سطوح ایمنی بدن می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

 او افزود: بسیاری از این موارد به روش دستی توسط کارشناسان آزمایشگاهی در حال انجام است، ولی این سیستم امکان ارائه خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های ذکر شده را به صورت اتوماتیک با دقت و صحت بسیار بالاتر و در بازه زمانی بسیار کمتر فراهم می‌آورد که موجب ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به بیماران و مراجعان و افزایش سرعت پاسخ‌دهی خواهد شد.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.