برونو لومر دستیابی به توافق در خصوص طرح احیای اقتصاد کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را ممکن و ضروری دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه امروز دوشنبه گفت توافق در مورد طرح سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا «امکان پذیر و ضروری است».

لومر در مصاحبه با رادیو مونت کارلو گفت: «توافق امکان پذیر و ضروری است. کشور‌ها باید فراتر از منافع ملی خود باشند. آینده اروپا به ساعت‌های آینده بستگی دارد.»

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان پیشتر گفته بود مشخص نیست که سران اتحادیه اروپا بتوانند روز یکشنبه در سومین روز مذاکرات در شورای اروپا درخصوص طرح احیای اقتصاد کشور‌های عضو به توافق برسند.

گفتگو‌های سران کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بر سر بسته احیای اقتصادی در سایه شیوع ویروس کرونا از روز جمعه آغاز شده و امروز دوشنبه نیز ادامه می‌یابد. طرح کمک ۷۵۰ میلیارد یورویی به اقتصاد کشور‌های عضو اتحادیه که به دنبال شیوع ویروس کرونا با رکود کم‌سابقه روبرو شده‌اند محور گفتگو‌ها در بروکسل است.

بسیاری از سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در زمان ورود خود به بروکسل برای برگزاری نخستین نشست رو در رو پس از ۵ ماه، بر حیاتی بودن دستیابی به توافق (درباره این محرک اقتصادی) برای نجات اقتصاد‌ها از سقوط آزاد و تقویت اعتماد‌ها به اتحادیه اروپا، که سال‌ها است در کمین بحران‌های مختلف گرفتار شده است، تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار