رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: آموزش‌های مجازی فرهنگسراها در قالب طرحی با عنوان شهر آموز آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی جعفری معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به محدودیت‌های گسترده ایجادشده در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دوران شیوع کرونا، بیان کرد: در ۹ ماهه پارسال، ۸۰۰ هزار نفر از کارگاه‌های آموزشی فرهنگی، هنری و ورزشی فرهنگسراهای شیراز بهره بردند که همه‌گیری ویروس کرونا فرصت ارائه این خدمات گسترده را به شهروندان در فضای حقیقی از بین برد.

او، تصریح کرد: رویدادهایی مانند نوروز، هفته شیراز، ماه مبارک رمضان، بزرگداشت ملاصدرا و دهه کرامت  در شبکه‌های اجتماعی اجرا و با استقبال غیرمنتظره‌ای از سوی شهروندان مواجه شد که حوزه آموزش و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از وظایف مراکز فرهنگی بوده و تدابیری اندیشیده شد که طرح شهر آموز در همین راستا برنامه‌ریزی‌ شده است.

جعفری با اشاره به اینکه درطرح شهر آموز بیش از ۵۰ عنوان آموزشی، فرهنگی و هنری تعریف شده، ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای این آموزش‌ها در چهار فرهنگسرا به‌صورت آنلاین و با محورهای قرآن و معارف اسلامی، موسیقی و هنرهای تجسمی، ادبیات، مشاوره خانواده و آفرینش‌های هنری خانگی فراهم‌ شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: هزینه کلاس‌های آموزشی در سازمان فرهنگی ۷۰ درصد کمتر از آموزشگاه‌های رسمی بوده و در آموزش‌های مجازی ۳۰ درصد تخفیف نیز برای شهروندان در نظر گرفته ‌شده است.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه آموزش‌های مجازی در صورت راه‌اندازی فرهنگسراها ادامه می‌یابد، اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا موجب شد امکان‌های نا آزموده‌ای در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی فراهم شود که لزوم بهره‌برداری از ظرفیت‌های فضای مجازی را بیش‌ازپیش نمایان کرد.

جعفری اظهار کرد: شهروندان می‌توانند برای آگاهی از جزئیات عناوین آموزشی و نیز نام‌نویسی در کلاس‌ها که تا تاریخ هشتم مردادماه ادامه دارد به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگی شهرداری به آدرس Farhangi.shiraz.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار