مسابقات استانی آنلاین بغل پای سپک تاکرا به میزبانی شهرستان مراغه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،غلامرضا عبدی رییس کمیته سپک تاکرا آذربایجان‌شرقی در جلسه سپک تاکرا بانوان شهرستان مراغهگفت: سپک تاکرای بانوان مراغه در روز‌های کرونایی نیز فعال است و با با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان به تمرینات و فعالیت‌های انفرادی خود ادامه می‌دهند.

 او افزود: شرایط کرونایی فرصتی است تا موضوعات و مشکلات بانوان فعال در این رشته ورزشی را با برنامه ریزی رفع کنیم.

او  گفت: برگزاری آنلاین مسابقات استانی بغل پای سپک تاکرا در روز‌های کرونایی از جمله برنامه‌های این کمیته است.

رییس کمیته سپک تاکرا آذربایجان‌شرقیاضافه کرد: بانوان سپک تاکرا کار مراغه‌ای پیش از شیوع کرونا با آمادگی بالای ۹۰ درصد برای مسابقات کشوری قزوین آماده شده بودند و با توجه به آمادگی بالای بازیکنان امیدوار به کسب رتبه در کشور بودیم.

 عبدی تصریح کرد: بازیکنان مراغه‌ای در دوران کرونا همچنان با جدیت تمام به تمرینات خود ادامه می‌دهند و امیدواریم با ریشه کنی کرونا شاهد افتخارآفرینی‌های این تیم باشیم.

او گفت: تیم بانوان مراغه به عنوان یکی از نخستین تیم‌های سپک تاکرا در استان بوده که امیدواریم با با حمایت مسوولان استانی و شهرستانی این تیم بتواند در رقابت‌های کشوری حضور یافته و افتخار آفرینی کند.

او  تاکید کرد: سپک تاکرای آقایان نیز در سال‌های اخیر افتخار آفرینی‌های بسیاری را در سطح کشوری و جهانی کسب کرده و چندین بازیکن را به تیم ملی کشورمان معرفی کرده است و امیدواریم بانوان مراغه‌ای هم بتوانند این موفقیت‌ها را تکرار کنند.

سپک تاکرا شبیه والیبال بوده، اما برای گذراندن توپ از تور به جای دست از پا استفاده می‌شود، این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا بوده و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.

اندازه زمین و ارتفاع تور در این بازی شبیه بدمینتون بوده و هر تیم ۳ بازیکن دارد و هر تیمی که بتواند ۲ ست از ۳ ست بازی را از آن خود کند برنده مسابقه خواهد بود، هر ست ۲۱ امتیاز دارد و در ست سوم تنها کسب ۱۵ امتیاز برای پیروز شدن تیم‌ها کافی است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار