صندوق کودکان ملل متحد درباره پیامد‌های همه‌گیری ویروس کرونا از جمله فقر و ناامنی غذایی روی کودکان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد حدود هفت میلیون کودک دیگر در جهان احتمالا متحمل تاثیرات سوء تغذیه به علت بحران اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا خواهند شد.

بنا بر اعلام یونیسف، پیش از شیوع ویروس کرونا، در سال گذشته میلادی ۴۷ میلیون کودک در سراسر جهان متحمل پیامد‌های ناشی از سوء تغذیه -از دست دادن وزن و لاغری شدید- بودند.

هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اکنون حدود هفت ماه از گزارش نخستین موارد ابتلا به کووید-۱۹ می‌گذرد و بیش از پیش روشن است که پیامد‌های این همه‌گیری روی کودکان بدتر از خود بیماری است.»

او  افزود: «فقر و ناامنی غذایی افزایش یافته است. خدمات اساسی و زنجیره‌های تامین مواد غذایی مختل شده است. قیمت مواد غذایی افزایش یافته است. نتیجه این است که کیفیت رژیم غذایی کودکان کاهش یافته و نرخ سوء تغذیه به زودی افزایش می‌یابد.»

این نهاد وابسته به سازمان ملل به تحلیلی که در مجله پزشکی «لانست» منتشر شده است، استناد می‌کند. به نوشته لانست، پژوهشگران در مورد پیامد‌های سوء تغذیه ناشی از شیوع کرونا بر کودکان هشدار داده‌اند.

به گفته این پژوهشگران، «تاثیر عمیق شیوع کووید-۱۹ بر تغذیه کودکان کم سن‌تر می‌تواند پیامد‌های بین نسلی ایجاد کند و به رشد و نمو آن‌ها آسیب برساند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار