ذبح گوسفند فقط در کشتارگاه‌های مجاز مازندران

مدیرکل دامپزشکی مازندران تاکید کرد مردم برای ذبح گوسفند فقط در کشتارگاه‌های مجاز استان اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها در مراسم قربانی امسال اولویت دارد،گفت: مردم برای ذبح گوسفند فقط در کشتارگاه‌های مجاز اقدام کنند.

او  با اشاره به تشکیل اکیپ‌های سیار دامپزشکی برای سرکشی از میادین موقت عرضه دام زنده افزود: این گروه‌ها متشکل از کارشناسان بهداشتی دامپزشکی هستند که با مراجعه به گله‌ها، سلامت دام‌های عرضه شده را تائید می‌کنند.
 

بیشتر بخوانید:

دکتر رضوانی  گفت: از مردم درخواست داریم تا برای تامین سلامت خود و خانواده امسال با شرایط ویژه دام را در کشتارگاه‌های دام قربانی کرده و لاشه دام قربانی شده را بعد از بازرسی صحیح گوشت توسط کارشناسان بهداشتی مستقر در کشتارگاه‌ها و تائید حلیت دام توسط روحانیون ناظر شرعی تحویل گیرند.

او با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌های دام در روز جمعه، افزود: با توجه به هماهنگی‌های بعمل آمده کلیه اقدامات کشتار و نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان بصورت رایگان بوده و امیدواریم مردم در امسال استقبال خوبی داشته باشند.

دکتر رضوانی از مردم خواست تا از خرید دام‌های بیمار و یا دارای لاغری مفرط هستند و یا اینکه دارای تاول بر روی دنبه، پوست و سایر اندام خارجی می‌باشند و همچنین دارای پشم‌های بلند، ژولیده، دارای لنگش، نفخ و بیماری‌های گوارشی مانند اسهال هستند خودداری کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران افزود:همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌های مازندران در روز عید قربان آماده پاسخگویی به مسائل بهداشتی و شرعی هم استانی‌های می‌باشند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار