رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات برگزاری آزمون ورودی سمپاد گفت: تمام پروتکل‌های بهداشتی در حوزه های امتحانی رعایت شده‌است.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش آموزش و پذیرش آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد بیان کرد: این آزمون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و گزارش‌های رسیده از سراسر کشور گواه این مدعاست.

او ادامه داد: آزمون ورودی امروز در هزار و ۷۲۲ حوزه برگزار شد و فردا هم در هزار و ۸۶ حوزه امتحانی داوطلبان با هم رقابت می‌کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استفاده از استامپ برای درج اثر انگشت همانند آزمون نهایی دانش آموزان ممنوع است، تاکید کرد: بنابراین در هیچ حوزه امتحانی این فرایند انجام نشد و جزو پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده بود.

میانگین حضور داوطلبان در حوزه‌های امتحانی

ساکی به جزئیات برگزاری این آزمون برای داوطلبان پایه هفتم هم اشاره داشت و گفت: مجموع شرکت کنندگان پایه هفتم ۲۱۳ هزار و ۸۸ نفر بود و با احتساب غایبان آزمون به طور میانگین در هر حوزه حدود ۱۰۰ دانش آموز حضور داشت.

او درباره جزئیات آماری داوطلبان شرکت کننده در آزمون پایه دهم افزود: ۱۱۹ هزار و ۷۲۱ نفر در این آزمون شرکت خواهند کرد و به طور میانگین پیش بینی می‌کنیم در هر حوزه حدود ۱۰۰ داوطلب داشته باشیم.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش اظهار کرد: در مجموع، داوطلبان آزمون پایه‌های هفتم و دهم حدود ۳۳ هزار دانش آموز برآورد شده است.

ساکی درباره زمان برگزاری آزمون فردا تاکید کرد: درب حوزه‌های امتحانی ساعت ۸ و نیم صبح بسته خواهد شد بنابراین داوطلبان قبل از این ساعت باید در حوزه حضور داشته باشند، اما آزمون راس ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
کدوم پروتکل . پسرم امروز آزمون داشت. تجمع خانواده ها یه طرف
بچه هایی که اصلا حواسشون به ماسکو اینا نبود یه طرف
بازرسی که همه رو میگشت که با یه دستکش به همه دست میزدو انگار نه انگار
جان نخبگان آینده مملکت برای هیچکس مهم نیس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا تو حوزه ی دخترانه هم همین طور بود
بعد از امتحان هم دوستان خیلی قشنگ دور هم ونزدیک هم جمع شده بودن و منتظر پدر و مادر ها بودند
آخرین اخبار