ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در تحلیلی به بررسی علل تظاهرات‌های گسترده مردمی در سرزمین‌های اشغالی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در تحلیلی که در روزنامه جروزالم پست منتشر شد، تاکید کرد، درگیری میان نیرو‌های امنیتی این رژیم و مردم نشان‌دهنده خشم مردم از عملکرد کابینه بنیامین نتانیاهو است.

اولمرت در این تحلیل پیش‌بینی کرد تا برکناری نتانیاهو از نخست‌وزیری اعتراض‌های مردمی ادامه خواهد داشت.

اولمرت افزود: نتانیاهو هم این موضوع را می‌داند، درک کرده و تشخیص داده است. هیچکس بهتر از او نمی‌تواند صدای مردم را بشنود و احساسات آن‌ها را درک کند. او می‌داند معترضان نه چپ گرا هستند و نه از جناح راست و نه آنارشیست و هرج و مرج طلب هستند و نه دیوانه‌اند. بلکه آن‌ها افرادی هستند که سالهاست به آنچه در جامعه روی می‌دهد و به شیوه اداره امور شکایت دارند.

وی گفت: موضوع این است و نه چیز دیگر. این جوانان بیدار شده‌اند. برخلاف آنچه گفته یا تصور می‌شود، این اعتراض‌ها نتیجه بحران شیوع ویروس کرونا نیست، از این رو افرادی که معتقدند ایجاد تغییر در الگوی مقابله با این ویروس به اعتراض‌ها پایان خواهد داد، کاملا در اشتباهند. این اعتراض‌ها پایان نخواهد یافت و آرام نخواهد شد. این جوانان دیگر در خانه‌های خود نمی‌مانند و بر سر کار‌های خود باز نمی‌گردند، زیرا کاری وجود ندارد. دستکم در حال حاضر کاری وجود ندارد.

به اعتقاد اولمرت، مردم به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد تا زمانی که نتانیاهو برکنار شود و به همراه وی همسر و پسرش نیز از عرصه خارج شوند.

مردم در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است دست تظاهرات زده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار