سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تفاهمنامه‌ای را با سازمان مدیریت صنعتی با هدف حمایت از دستگاه‌های دولتی از واحد‌های کوچک صنعتی امضا کرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن صالحی‌نیا مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در نشستی که امروز برگزار شد، با اشاره به نقش شهرک‌های صنعتی در فعالیت‌ صنایع اظهار کرد: این سازمان به عنوان شرکتی مادر تخصصی و یکی از معاونت‌های وزارت صمت فعالیت می‌کند و زیر مجموعه‌ این سازمان ۹۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بیش از ۴۶ هزار واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارند و بیش از ۳۵ هزار واحد در مراحل مختلف ساخت و راه‌اندازی هستند که تعداد زیادی از آن‌ها امسال به بهره‌برداری خواهند رسید. توسعه زیر ساختی برای کمک به این واحد‌ها مورد توجه قرار گرفته و برای آن‌ها تلاش شده است.

صالحی‌نیا گفت: ۶۰ شهرک خصوصی در حال فعالیت هستند که از ما پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند. کمک برای تامین مالی، توسعه فناوری، بهبود بازار و توسعه بنگاه‌ها از جمله اهدافی است که آن را دنبال می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی از فعالیت تمام رشته‌ها صنعتی در شهرک‌ها خبر داد و گفت: در تمامی رشته‌های صنعتی حتی بخش‌هایی مثل فولاد و پتروشیمی که جزو صنایع بزرگ محسوب می شوند هم شاهد فعالیت در شهرک‌های صنعتی هستیم.

او در پایان با اشاره به آمار‌هایی که بهبود شرایط را نشان می‌دهد، تصریح کرد: امروز ۵ پروژه عمرانی زیر ساختی و ۷ طرح صنعتی و معدنی کوچک به صورت نمادین و نمونه‌ای از طرح‌های امسال افتتاح خواهد شد. همچنین تفاهمنامه‌ای هم با سازمان مدیریت صنعتی امضا کردیم که با انعقاد این تفاهم‌نامه میزان حمایت از دستگاه‌های دولتی از واحد‌های کوچک صنعتی بهبود پیدا خواهد کرد. هدف از امضای این تفاهم‌نامه نجات واحد‌های در معرض خطر و آسیب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار