برخی از منابع مطلع در رژیم صهیونیستی اعلام کردند مذاکرات بین بحرین و اسرائیل برای رسیدن به توافق برای عادی سازی روابط در سطح بالایی در جریان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سمانیوز، پس از آنکه امارات از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد، اکنون برخی از رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند به زودی اتفاقی مشابه برای بحرین رخ خواهد داد.

بر این اساس، رادیو ارتش اسرائیل به نقل از منابع آگاه در تل آویو، ضمن اعلام این مطلب که سطح بالایی از مذاکرات اکنون بین بحرین و رژیم صهیونیستی جاری است، گفت: «مذاکرات در سطح بالا با بحرین  به منظور عادی سازی روابط انجام می‌شود».

این منابع اعلام کردند انتظار می‌رود بحرین کشور بعدی باشد که روابط رسمی با اسرائیل برقرار می‌کند. روز پنجشنبه، بحرین ضمن تبریک به امارات به مناسبت توافق با اسرائیل، مدعی شد برقراری رابطه بین تل‌آویو و ابوظبی موجب افزایش احتمال دستیابی به صلح در خاورمیانه می‌شود.

وزارت خارجه بحرین طی بیانیه‌ای در تارنمای رسمی اطلاع‌رسانی خود، امضای توافقنامه بین امارات و اسرائیل را یک گام تاریخی توصیف کرد. در این بیانیه همچنین از تلاش‌های آمریکا برای دستیابی به این توافق قدردانی شد.

باراک رافید، روزنامه نگار اسرائیلی ضمن استناد به مقامات ارشد در تل آویو، فاش کرد بحرین دو سال پیش پیامی پنهانی به اسرائیل ارسال کرده و در آن برای ایجاد یک رابطه گرم و صمیمی ابراز تمایل کرده بود. خالد بن احمد، وزیر خارجه بحرین این نامه را ارسال کرده بود. وی افزود: «لیونی وزیر خارجه وقت اسرائیل و آل خلیفه به طور پنهانی در کنفرانس امنیتی مونیخ ملاقات کردند. در آن جلسه، خلیفه به لیونی تاکید کرد بحرین تصمیم به برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل گرفته است». علاوه بر این، منابع صهیونیستی فاش کردند روابط بین بحرین و اسرائیل از ۲۵ سال پیش آغاز شده و مخفیانه در جریان بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار