معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غبار محلی شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی دریایی چابهار را به ۶۰۰۰ متر کاهش داد.

محمود دیانتی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:بر اساس خروجی مدل‌های جوی انتظار می‌رود همچنان غبار محلی با شدت و ضعف در طول روز در نواحی ساحلی جنوب استان پایدار باشد به نحوی که دامنه کاهش دید مورد انتظار بین ۵ تا ۸ کیلومتر است.

او افزود: علاوه بر غبار محلی، برای بخش‌هایی از سواحل مه رقیق نیز پیش بینی می‌شود که عمدتاً در اواخر شب و اوایل صبح روی می‌دهد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از ادامه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید و برای لحظاتی شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه این شهر را قدری کاهش داد.

دیانتی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های هواشناسی از روز دوشنبه بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال استان افزوده می‌شود به طوریکه سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار