تفاهم‌نامه آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان و مرکز شتاب دهی و نوآوری تگ با هدف بستر سازی نوآوری، مهارت آموزی و کارآفرینی فناوران به امضا رسید.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهارت آموزی بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان، تفاهم‌ نامه آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان مرکز نوآوری و شتاب دهی تگ (شرکت ترددگستر کرمان) وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

هدف از این تفاهم نامه، ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت، فراهم آوردن بستر مناسب برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش، تحقق زمینه مناسب برای کارآفرینی و اشتغال و تجاری سازی محصولات دانش بنیان، حرفه آموزی و مهارت آموزی فناوران، پژوهشگران و محققان و دانشجویان در تمامی حوزه‌های فعالیت مشترک اعلام شده است.  

تعهدات اداره کل، آموزش فنی و حرفه ای همکاری در برگزاری کلاس‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری برای توانمندسازی فعالان حرفه آموز و مهارت آموز، صدور گواهینامه‌های مشترک برای مهارت آموختگان مرکز، همکاری در برگزاری رویداد‌ها و نشست‌های تخصصی استارت آپی مرتبط با کارآفرینی و ایجاد ارتباط مرکز با واحد‌های فعال و بزرگ مرتبط، حمایت از فعالیت‌های تجاری سازی و نوآوران و تسهیل ورود نخبگان فنی و حرفه‌ای به مرکز است. 

همکاری در استقرار تیم‌های خلاق در مرکز، همکاری در تامین نیاز‌های محققان و فناوران معرفی شده، کمک به تجاری سازی محصولات نهایی، همکاری در برگزاری مسابقات ملی مهارت و همکاری در مشاوره شغلی و رهگیری مهارت آموختگان نیز از جمله تعهدات مرکز شتاب دهی و نوآوری تگ بیان شده است.

مرکز نوآوری و شتاب دهی تگ با هدف شناسایی و توانمندسازی متخصصان، دانشجویان، افراد خلاق، نوآور و کارآفرین، کمک به تسریع تبدیل ایده‌های آن‌ها به محصول، فراهم آوردن زمینه‌های تجاری سازی دستاورد‌های آن ها، ارتقای نقش نوآوران و کارآفرینان در توسعه و اعتلای کشور از طریق خلق دانش و کسب و کار فناورانه و نوآورانه و در نهایت ایجاد شغل برای جوانان و کاهش بیکاری در جامعه که خود پیامد‌های مثبت اجتماعی را به همراه خواهد داشت، تشکیل شده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار