معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: بیش از ۱۴ هزار جلد کتاب به همت خیرین استان تهیه و در بین کانون‌های فرهنگی تربیتی در سراسر فارس توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جهانبخش بانشی در آیین توزیع ۱۴ هزار جلد کتاب در بین کانون‌های فرهنگی تربیتی فارس، در محل کانون شهید دعایی ناحیه یک شیراز، گفت: این کتاب‌ها به همت سه خیر و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۸۰ میلیون تومان تهیه و در بین کانون‌های فرهنگی تربیتی در مناطق کمتر برخوردار استان توزیع خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی در بین افراد جامعه، گفت: باید مسیری برای گرایش بیشتر دانش آموزان به سمت کتاب و کتاب‌خوانی ایجاد کنیم و امید است در سال تحصیلی جدید در همه ادارات آموزش‌وپرورش در سراسر استان چنین برنامه‌هایی باهدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی برگزار شود.

او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه، گفت: باوجوداین توصیه‌ها و نگاه عمیقی که در فرهنگ دینی ما در این زمینه وجود دارد، کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه ما رونق چندانی ندارد و لازم است با توجه به ذائقه خوانندگان نسبت به تولید و نشر کتاب‌های مفید اقدام شود.

بانشی، آموزش‌وپرورش را محور اصلی نشر فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه دانست و گفت: ما به‌عنوان مسئولین فرهنگی باید ضمن آسیب‌شناسی و بررسی شاخص‌های اساسی در ترویج این امر مهم، تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی مطلوب درزمینه مخاطب شناسی، توجه به ذائقه مخاطبین و پوشش حداکثری مدارس در سراسر استان، کتاب‌خوانی را در مدارس به یک گفتمان عمومی و ملی تبدیل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: اگر قرار باشد نفس تازه‌ای در روح کتاب‌خوانی جامعه تزریق شود، بخش مهمی از آن بر عهده معاونت پرورشی و فرهنگی و مربیان تربیتی در نظام تعلیم و تربیت است، تا به‌عنوان متولیان تربیتی در این زمینه پیش‌قدم باشند و با اجرای برنامه‌های متنوع همچون اجرای مسابقات کتاب‌خوانی، سایر بخش‌های آموزش‌وپرورش را نیز در این مسیر مهم هدایت کنند.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت: علاوه بر توزیع ۱۴ هزار جلد کتاب در سراسر استان، پویشی نذر دانایی نیز در ایام ماه محرم در سراسر استان فارس برگزار می‌شود.

سعید خادمی با تأکید بر لزوم اجرای چنین برنامه‌های در سطح وسیع در استان، گفت: این پویش باهدف جمع‌آوری کتاب‌های بلااستفاده مردم و توزیع آن‌ها در بین مدارس محروم استان شکل‌گرفته و امید است مورد استقبال دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها و سایر هم استانی‌ها قرار گیرد.

او، یکی از شاخص‌های رشد و توسعه‌یافتگی کشور‌ها را در عصر کنونی، سرانه کتاب‌خوانی و میزان مطالعه در بین شهروندان عنوان کرد و یادآور شد: باوجود تأکید به امر کتاب‌خوانی در فرهنگ دینی ما، متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار کم است و برای رفع این کاستی و توسعه فرهنگ مطالعه در کشور، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب هستیم.

رئیس اداره فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی آموزش‌وپرورش فارس یادآور شد: مرحله دوم توزیع کتاب در بین کانون‌های فرهنگی تربیتی استان نیز هم‌زمان با هفته کتاب در آخر آبان ماه ۹۹ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار