سردبیر روزنامه رأی الیوم در مطلبی با اشاره به حکم اخیر دادگاه لاهه درباره پرونده ترور نخست‌وزیر اسبق لبنان، فرضیه دست داشتن تل‌آویو و عواملش در انفجار مرگبار بندر بیروت را مطرح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، نوشت: حکمی که دادگاه بین‌المللی در ارتباط با ترور رفیق حریری دیروز صادر کرد، تاریخی است، زیرا این کشور را از دسیسه فتنه طائفه‌ای و سیاسی دور کرد، علاوه بر اینکه سوریه و حزب‌الله را از هرگونه دخالت در این جنایت تبرئه کرد.

اما پرسشی که با قدرت خودش را مطرح می‌کند، آن است که این حکم، مرحله اول پس از ترور رفیق حریری را نادیده گرفته است، مرحله‌ای که آکنده از گمراه‌سازی، فریب و متهم کردن سوریه و حزب‌الله و عناصر اطلاعاتی آن‌ها به اجرای این ترور بود؛ بنابراین شاهدان دروغین و شهادت‌های دروغین آنان مانند زهیر الصدیق، حسام حسام یا ابوعدس فلسطینی یا تهیه‌کنندگان ویدئویی که در آن مسئولیت این ترور اعلام شده بود، کجایند و چرا روایت‌های ساختگی آنان به عنوان حقایقی انکارناپذیر پذیرفته شده بود؟


بیشتر بخوانید


پیش از پاسخ به این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگر باید درباره خلاصه این حکم که قاضی دیوید ری آن را خواند، درنگ کرد. نتایج تحقیقات و حکم‌های این دادگاه بین‌المللی و عملیات گمراه‌سازی که در برخی فصل‌های آن وجود داشت، باعث می‌شود در خصوص قتل عام بندر بیروت تأمل طولانی مدت و بار دیگر تأکید کنیم لازم است خرابکاری خارجی و نقش اسرائیل را در این قتل عام بعید ندانیم و همچنین درباره اتهاماتی که ساعات اول فاجعه در بندر بیروت به حزب‌الله زده شد قبل از آنکه حقایق اولیه روشن شود و نیز درباره تحقیقات و طرف‌هایی که حزب‌الله را به ترور رفیق حریری متهم کردند، طولانی مدت بیندیشیم.

سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم در انتهای یادداشت خود: ما همواره اسرائیل و عواملش و ستون پنجم در لبنان را که اسرائیل برای خدمت به توطئه‌هایش به کار گرفته است، به طور مستقیم و غیرمستقیم مسئول این جنایت می‌دانیم و حقایق در آینده‌ای نزدیک به اذن الهی روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
عجب جالبه خود بخواب زدن، مثل روز روشنه کار اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۷:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
یادت نمی آید ،
ولی یادش بخیر ، یکبار سازمان ملل رأی داد ایران در جنگ تحمیلی بی تقصیر است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دنیاشده پرظلم امام زمان کاش زودترظهورمیکرد
France
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
عجب دنیایی شده
France
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخ
آخرین اخبار