همزمان با سفر پیش روی وزیر خارجه انگلیس به فلسطین اشغالی، وی بر توقف طرح الحاق کرانه باختری رود اردن تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، همزمان با سفر پیش روی دومنیک راب، وزیر خارجه انگلیس به فلسطین اشغالی، وی از لزوم توقف طرح الحاق کرانه باختری رود اردن سخن گفت.

وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه در بیانیه‌ای با اعلام سفرش به منطقه به منظور تشویق فلسطینی‌ها و اسرائیل برای آغاز مذاکرات صلح، گفت: توقف طرح صلح سرزمین‌های واقع در کرانه باختری، گامی اساسی به نفع خاورمیانه‌ای صلح آمیزتر خواهد بود.

وی همچنین گفت در این سفر از فلسطینی‌ها خواهد خواست تا همکاری با اسرائیل را از سر گرفته و وارد مذاکرات مستقیم شوند.

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی نیز گفت: اعلام اخیر پیمان صلح میان اسرائیل و امارات، لحظه‌ای مهم برای منطقه به حساب می‌آید.

دومینیک راب در بیانیه خود همچنین اعلام کرد: انگلیس همچنان به امنیت اسرائیل و ثبات آن پایبند است و اعلام اخیرعادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات، لحظه مهمی برای منطقه بود.

گفتنی است «محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس قراراست فردا سه شنبه به رام الله سفر کند و در جریان آن با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودرگادن فلسطین دیدار و گفتگو داشته باشد.

امارات و رژیم صهیونیستی حدود دو هفته گذشته از توافق به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. این در حالی است که پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار