رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از افزایش شمار مبتلایان، موارد بستری و فوتی ناشی از کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حالی که پس از هفته‌ها اوج شیوع بیماری کووید ۱۹، در دو هفته گذشته شاهد کاهش نسبی آمار مبتلایان به کرونا در استان بودیم متأسفانه از ابتدای هفته جاری با افزایش چشم گیر آمار مبتلایان به این بیماری منحوس مواجه هستیم.

او با بیان اینکه راه‌های انتقال بیماری و شیوع ویروس و کنترل این بیماری مشخص است افزود: هرگونه شوخی و سهل انگاری و نادیده گرفتن قوانین و قواعد بیماری کووید ۱۹ افزایش شیوع بیماری را در پی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


شیرانی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به صورت مستمر و روزانه در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا اضافه کرد: همچنان شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به این بیماری هستیم.

او ادامه داد: این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد بیماران بستری و بد حال مبتلا به کرونا به اذعان خودشان در مهمانی و تجمعات شرکت داشته، که یا خود و یا یکی از اعضای خانوادیشان را که دارای بیماری زمینه‌ای بوده است به شدت گرفتار بیماری نموده اند.

شیرانی با بیان اینکه کادر درمانی خسته و فرسوده و تعدادی از آن‌ها گرفتار بیماری شده اند گفت: این عزیزان قابل جایگزین نیستند و با تداوم و طولانی‌تر شدن روند شیوع بیماری به شدت کادر بهداشتی و درمانی و خود مردم آسیب می‌بینند.

او در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۱ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۵۰ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

شیرانی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۱۴ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.

او ادامه داد: هم اکنون ۱۴۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۱۰۰ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

شیرانی با ابراز تاسف از اینکه، طی ۲۴ساعت گذشته چهار مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است، مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری را ۱۴۶ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه، هم اکنون ۲۸ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند افزود: آمار نشان می‌دهد هرکجا سخت گیرانه و با مراقبت بیشتر رفتار شده است، شیوع بیماری رو به کاهش و با هر سهل انگاری شاهد اوج گیری مجدد بیماری کووید ۱۹ بوده ایم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار