آغاز برنامه غربالگری تنبلی چشم در خراسان جنوبی

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی از شروع برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از ابتدای شهریور تا پایان مهرماه همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

احمدی معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ای است که به منظور شناسایی و تشخیص زودهنگام تنبلی چشم وسایر اختلالات بینایی درکودکان ۳ تا ۶ سال، درطول سال در پایگاه‌های دائمی تحت نظارت بهزیستی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

او با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا زمان اجرای این برنامه را تغییر داد، افزود: این برنامه امسال از ابتدای شهریور تا پایان مهر به مدت ۲ ماه در پایگاه‌های دائمی و غیر دائمی در کلیه نقاط شهری و روستایی صعب العبور و دورافتاده در استان به صورت ثابت و سیار اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


احمدی تصریح کرد: درحال حاضر استان خراسان جنوبی، دارای ۱۳ دستگاه غربالگری پلازاپتیکس مجهز و پیشرفته جهت اجرای برنامه است و پایگاه‌های تحت نظارت سازمان بهزیستی درحال ارائه خدمت به مردم هستند.

معاون امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین درحال حاضر ۴۵ مجری غربالگری آموزش دیده، ۱۵ مسئول پیگیری، ۲۴ اپتومتریست و ۳ چشم پزشک دراستان دربرنامه همکاری دارند.

او بیان کرد: در سال ۹۸ با اجرای این برنامه در استان از تعداد ۴۸ هزار و ۸۴۰ کودک دراستان، ۳۴۲ کودک آمبلیوپ شناسایی شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.