رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد از طرح این دانشگاه برای جابجایی رشته‌ها به منظور اشتغال دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی‌شان خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز طهماسب کاظمی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد از طرح جابجایی رشته‌ها به منظور اشتغال دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی خبر داد و گفت: در مواردی شاهد هستیم رشته‌هایی در برخی استان‌ها و مناطق کشور ارائه می‌شود که نیاز‌های شغلی آن رشته تحصیلی در آن منطقه کم است و خیلی از افراد در محل زندگی شان آینده شغلی روشنی ندارند.

او افزود: شورای گسترش و برنامه ریزی دانشگاه آزاد به سرعت و دقت مطابق با مصوبات و استاندارد‌هایی که وزارت علوم و بهداشت دارند، کار‌های آمایشی رشته‌ها را پیگیری می‌کند.

طهماسب کاظمی با بیان اینکه قرار است جابجایی رشته‌ها را تا حدی که دانشگاه آزاد مجاز است، اجرایی کنیم، ادامه داد: طرح جابجایی رشته‌ها به این صورت است که مثلاً یک رشته در جایی دایر شده و دانشجو جذب می‌کند، اما این رشته نزدیک به مشاغل آن منطقه نیست و فارغ التحصیلان در محیط شغل متناظر آن رشته را ندارند. در واقع می‌خواهیم رشته‌ها را با هزینه زیاد از یک واحد به واحد دیگر و از یک شهر به شهر دیگر جابه‌جا کنیم تا بتوانیم دانشگاه آزاد را به بدنه اجتماع و جامعه نزدیک کنیم؛ چرا که بر این باور هستیم رشد و پیشرفت منطقه از طریق ارتقای توانمندی نیروی انسانی آنجا رخ دهد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه کار‌های آمایشی این طرح به سرعت در حال انجام است، گفت: در حال حاضر برای اجرایی کردن این طرح یک مجوز کلی گرفته ایم. بر این مبنا هر استانی که در شورای گسترش و برنامه ریزی دانشگاه، گزارش آمایشی خود را ارائه می‌دهد، بر همان اساس رشته‌ها را جابه‌جا می‌کنیم و متناسب با نیاز‌های منطقه‌ای آن‌ها را سامان می‌دهیم.

او در ادامه تأکید کرد: در جابه‌جایی رشته‌ها در دانشگاه آزاد مراقب هستیم که به سایر زیرنظام‌های آموزش عالی صدمه نزنیم؛ یعنی اینطور نشود که سایر دانشگاه‌ها در جذب دانشجو با مشکل مواجه شوند.


بیشتر بخوانید


طهماسب کاظمی در پایان بیان کرد: در دانشگاه آزاد این مسئولیت اجتماعی را پذیرفته ایم که رشته‌ها را متناسب با مشاغل و فرهنگ منطقه به گونه‌ای جابه‌جا کنیم که افرادی که در دانشگاه آزاد درس می‌خوانند، خیلی نگران شغل نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار