کارشناس مسائل اروپا گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ایران در راستای مواضع غیر قانونی آمریکا، برگرداندن اعتماد اولیه‌ای است که بین ایران و آژانس وجود داشت.

حیدرعلی مسعودی کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشست کمیسیون مشترک برجام، گفت: سفر رافائل گروسی دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در قالب یک دیپلماسی ضد آمریکایی عمدتا توسط کشور‌های اروپایی و ایران دنبال شد. با توجه به مواضع غیر حقوقی واشنگتن در شورای امنیت، تهران و اروپا به این نتیجه رسیدند که بایستی به موازات اقدامات غیر قانونی آمریکا کاری کنند.

او افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات ایران در راستای مواضع غیر قانونی آمریکا، برگرداندن اعتماد اولیه‌ای است که بین ایران و کشور‌های اروپایی و بین تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی  وجود داشت.


بیشتر بخوانید


مسعودی ادامه داد: رفت و آمد‌های انجام شده و تفاهمات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در ذیل دیپلماسی ضد آمریکایی، در حال انجام است و هدف آن هم بازگرداندن مسیر برنامه هسته‌ای ایران به مسیر اعتماد ساز قبلی است.

این کارشناس مسائل اروپا تصریح کرد: کمیسیون مشترک برجام هم به عنوان تنها نهاد مشروع مدیریت پرونده هسته‌ای ایران بین کشور‌های باقی مانده  در این توافق، جایگاه حقوقی تعریف شده‌ای دارد، لذا تهران و کشور‌های باقی مانده در برجام می‌خواهند این پیام را به دنیا بدهند که ایران از همان مکانیسم‌های تعریف شده در برجام همچنان حمایت می‌کند و برجام می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۰ شهريور ۱۳۹۹
مگه قرار نبود هر چي تحريما بدتر ميشه زمان گريز ما هم كمتر بشه الان دلار شده ٢٣ تومن پس گريز ما بايد بشه يه هفته
آخرین اخبار