وزارت دفاع تایوان از عبور مجدد یک ناو آمریکایی از منطقه مورد مناقشه میان آمریکا و چین خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش فزاینده تنش‌ها میان واشنگتن و پکن بر سر مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین، وزارت دفاع تایوان برای دومین بار در دو هفته اخیر از عبور یک ناو آمریکایی از تنگه تایوان خبر داد.

وزارت دفاع تایوان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند ناوشکن نیروی دریایی آمریکا از جهت جنوب از تنگه تایوان عبور کرد و همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

البته در این بیانیه نام ناوشکن آمریکایی برده نشده اما این نکته عنوان شده است که این ناو جنگی در حال اجرای «ماموریت عادی» خود بوده و وضع در تنگه تایوان نیز معمولی گزارش شده است.

جزئیات بیشتری از سوی وزارت دفاع تایوان در این باره ارائه نشده و نیروی دریایی آمریکا نیز هنوز واکنشی به این موضوع نداشته است.

پیش از این در ماه اردیبهشت نیز چنین مسئله‌ای تکرار شده بود و ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام عبور یک کشتی جنگی آمریکایی از تنگه تایوان را تایید کرد. این رویداد در آن زمان نیز برای دومین بار درمدت یک ماه رخ داده بود.

پکن تایوان را یک استان خود می‌داند و این مسئله به لحاظ سرزمینی و دیپلماتیک برای چین بسیار حساس است. پکن بار‌ها به آمریکا درباره دخالت در امور چین هشدار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار