«فومیو کیشیدا» امروز اعلام کرد قصد دارد در انتخابات ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن شرکت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «فومیو کیشیدا» وزیر خارجه پیشین ژاپن امروز اعلام کرد قصد دارد در انتخابات ریاست حزب حاکم لیبرال دموکرات که نتیجه آن سرنوشت جانشینی آبه شینزو، نخست وزیر مستعفی این کشور، را تعیین می‌کند شرکت کند.

خبرگزاری دولتی «کیودو نیوز» ژاپن در این باره نوشت «کیشیدا در جلسه فراکسیون خود گفت می‌خواهم آمادگی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست حزب اعلام کنم. می‌خواهم تمام تلاش خود را برای مردم و کشورم انجام دهم.»

حزب لیبرال دموکرات از آنجاییکه اکثریت پارلمان ژاپن را بر عهده دارد، رئیس این حزب نخست وزیر ژاپن و جانشین آبه که چند روز پیش به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمانی‌اش اعلام کرد استعفا می‌کند، خواهد شد.

پیش‌تر منابع آگاه از احتمال نامزدی «یوشی‌هیده سوگا» دبیر ارشد کابینه ژاپن برای شرکت در این انتخابات خبر داده بودند. گفته می‌شود چهار نفر قصد دارند برای جانشینی آبه با یکدیگر رقاب کنند. «شیگرو ایشیبا» وزیر دفاع پیشین از دیگر نامزد‌های احتمالی این رقابت خواهد بود. به نوشته رسانه‌های ژاپنی، شیگرو که از منتقدان آبه بود در میان مردم از محبوبیت بیشتری برخوردار است هرچند در صورت دست یافتن به سمت نخست وزیری با فهرستی از مشکلات فراوان از جمله مشکلات اقتصادی، سیاسی و امنیتی روبرو خواهد بود.

آبه که باسابقه‌ترین نخست وزیر ژاپن است، روز جمعه به صورت رسمی اعلام کرد که به دلیل مشکلات ناشی از بیماری و وضع جسمی از این سمت استعفا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار