بنا بر اعلام حزب حاکم ژاپن، رای‌گیری برای انتخاب جایگزین نخست‌وزیر مستعفی این کشور ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال استعفای آبه شینزو، حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن در جلسه روز چهارشنبه اعلام کرد تصمیم‌گیری در خصوص تعیین نخست وزیر بعدی این کشور ۱۴ سپتامبر انجام می‌شود.

براساس گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن، حزب حاکم این کشور تصمیم گرفت روند همیشگی رای گیری در خصوص انتخاب نخست وزیر را تغییر بدهد و در نتیجه تنها ۳۹۶ قانونگذار و ۱۴۱ نماینده حزب از میان بیش از یک میلیون نماینده احزاب ژاپن، اجازه رای دادن در این روند را خواهند داشت. تغییر رویه رای گیری و محدود کردن تعداد نمایندگان رای دهنده به علت تسریع در انتخاب  جایگزین برای آبه صورت می‌گیرد.

رقابت اصلی برای تصدی مقام نخست وزیری ژاپن میان شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق، فومیو کیشیدا، وزیر خارجه سابق و یوشیهیده سوگا، دبیر اصلی کابینه ژاپن و دست راست شینزو آبه خواهد بود.

پیشتر اعلام شد بزرگترین جناح در حزب لیبرال دموکراسی حاکم در ژاپن حامی انتخاب یوشیهیده سوگا، دبیر اصلی کابینه به عنوان رهبر این حزب است. خبرگزاری رویترز با اعلام اینکه این حمایت موجب خواهد شد وی نخست‌وزیر آتی این کشور شود، تاکید کرد رهبر این حزب تقریبا به طور یقینی نخست‌وزیر خواهد شد، زیرا در بخش پایین‌دستی پارلمان دارای اکثریت است.

آبه که باسابقه‌ترین نخست وزیر ژاپن است جمعه گذشته اعلام کرد به دلیل مشکلات ناشی از بیماری و وضع جسمانی قصد دارد استعفا کند.

نخست وزیر ژاپن در سال ۲۰۰۷، نیز به طور ناگهانی از سمت نخست وزیری استعفا کرد؛ یکی از دلایل استعفای او بیماری و ضعف عمومی اعلام شده بود. او بعد از بهبودی در سال ۲۰۰۹ به سمت خود بازگشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار