رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره تشدید نابرابری و فقر در این کشور در اثر همه‌گیری ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بارونز، رئیس بانک مرکزی آمریکا اذعان کرد همه گیری ویروس کرونا فقر و نابرابری را در این کشور تشدید کرده است.

جروم پاول روز جمعه در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا گفت بدون شک، همه گیری کرونا نابرابری‌های از پیش موجود در ساختار اقتصادی را نسبت به قبل بدتر کرده است. این مقام آمریکایی در ادامه افزود افراد فقیر در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا وضع بدتری پیدا کرده اند و بهبود این شرایط ممکن است مدت‌ها زمان ببرد.

پاول تاکید کرد دولت باید به کسانی که به دلیل همه گیری کرونا دچار آسیب شده اند و در تامین معاش خود با دشواری روبرو هستند، کمک کند. این درحالی است که دولت و کنگره آمریکا در تصویب بسته حمایتی جدید ویژه شیوع کرونا مدتهاست به بن بست رسیده اند.

رئیس بانک مرکزی آمریکا تاکید کرد بار ناشی از همه گیری ویروس کرونا بیشتر بر دوش افرادی است که در طبقه‌های پایین درآمدی قرار دارند. بویژه کارمندانی با دستمزد‌های پایین که باید اجاره پرداخت کرده و از پس انداز اندکی برخوردارند.

پاول در ادامه اذعان کرد: به باور من، ما به عنوان یک کشور ثروتمند، از قدرت بزرگی برای حمایت از این افراد برخوردار نیستیم.

رئیس بانک مرکزی آمریکا به طور خاص نگرانی خود را در خصوص خانواده‌های مطرح کرد که با از دست دادن خانه هایشان مواجه هستند. پاول گفت: ما نباید اجازه دهیم این افراد هر چه دارند را از دست بدهند و مجبور به ترک خانه‌های خود شوند. این می‌تواند اثرات اقتصادی کلان قابل توجهی در طول زمان داشته باشد.

آمار‌های جدید نشان می‌دهد ایجاد فرصت‌های شغلی در آمریکا در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه قبل به بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و میزان بیکاری در این کشور به رقم ۱۰.۲ درصد رسیده است. بر این اساس، در حالی که گزارش اداره کار در آمریکا نشان می‌دهد در ماه ژوئیه، یک میلیون و هشتصد هزار فرصت شغلی جدید اضافه شده است، میزان بیکاری در این کشور در همان ماه به ۱۰.۲ درصد رسیده است.

در حال حاضر بر اساس آمار، میزان بیکاری فعلی که ۱۰.۲ درصد است همچنان از رکود بزرگ اقتصادی تاریخ آمریکا در دهه سی میلادی بالاتر است. نرخ بیکاری برای سیاه پوستان در آمریکا ۱۴.۶ درصد است که نشان می‌دهد نابرابری نژادی در آمریکا در بازار کار نیز به وضوح دیده می‌شود.

آمریکا با ۶ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا همچنان به یکه تازی در میان کشور‌های دنیا ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار