جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

مشکل ما در کشور تولید فکر نیست، مصرف فکر است

جبرائیلی گفت: افکار خوبی در کشور ما تولید می شود، اما متاسفانه کنار گذاشته شده و عملیاتی نمی شوند.

مشکل ما در کشور تولید فکر نیست، بلکه مصرف فکر استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  یاسر جبرائیلی جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز یکشنبه این مجمع؛ با اشاره به مصداق های تحول و تحول آفرینی گفت: معتقدم تحول به معنای به کارگیری ابزار‌های نوین متناسب با اقتضائات زمان برای پیشبرد هدف‌های نظام است.

او ادامه داد: افرادی که می توانند در جامعه تحول ایجاد کنند، جوانان کشور هستند و برای اینکه جامعه ما به سمت کوتاه مدت بودن نرود، باید از تجربه‌های نسل قبل هم استفاده کنیم.

جبرائیلی گفت: نکته‌ای که امروز در کشور وجود دارد و شما هم حتما آن را لمس کرده اید این است که مشکل ما در کشور تولید فکر نیست، بلکه مصرف فکر است، یعنی افکار خوبی در کشور ما تولید می شود، اما متاسفانه کنار گذاشته شده و عملیاتی نمی شوند.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: چه بسا اندیشه‌های خوبی که تولید شده اگر استفاده می شد بسیاری از مسائل کشور هم حل می‌شد، اما از آن‌ها غفلت شده است، کاری که امروز آقایان رضایی و مظفر انجام می دهند استفاده از همین راهبرد جوان گرایی و اندیشه گرایی است.

او گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد انجام برنامه ششم توسعه است؛ ما تکلیف دولت را در اقتصاد معلوم نکردیم و نگفتیم که وظیفه آن در بخش خصوصی چیست؟


بیشتر بخوانید


جبرائیلی افزود: چون تکلیف دولت در این بخش از لحاظ نظری مشخص نیست و بعضا در سیاست ها هم به آن توجه نشده، شاهد بودیم که در برخی ادوار دو فکر متضاد برای اجرای برنامه ها اعمال شده است، برای مثال در موضوع مسکن مهر شاهد بودیم در طول سال های برنامه پنجم توسعه هم اجرا و بعدا مضخرف خوانده و کنار گذاشته شد.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این یعنی که این برنامه نتوانسته از تفکرات و اجرائیات که در ورود مدیران مختلف به بخش های مختلف ایجاد می شود جلوگیری کند، زیرا تکلیف دولت به درستی مشخص نشده است، از همین رو یک نفر معتقد بوده که دولت باید در حوزه مسکن سازی ورود پیدا کند و دولت دیگر معتقد است که این موضوع باید به حوزه دیگری سپرده شود.

او ادامه داد: چطور ممکن است ما در یک برنامه ۵ ساله به یک موضوع از دو منظر متفاوت نگاه کنیم؟ این به این مفهوم است که برنامه شما برنامه ای نیست که از این تفکرات جلوگیری کند، بنابراین نخستین کاری که باید صورت بگیرد تعیین نقش دولت در موضوعات مختلف است.

جبرائیلی افزود: ما نباید نگاه لیبرالیستی به اقتصاد داشته باشیم، بلکه دولت باید حامی و ناظر اقتصاد کشور باشد که لازمه این امر تقویت نقش دولت در اقتصاد است.

جانشین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: معتقدم باید منابع کشور به مسائل کشور گره بخورد و یک برنامه مفید که بتواند مسائل جامعه را حل کند تدوین شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار