۵۰ درصد طرح آبخیزداری حوزه آبخیز بخش خنجین اجرا و مابقی در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جودکی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فراهان در بازدید از طرح‌های آبخیزداری شهرستان فراهان گفت: بالغ بر ۵۰ درصد طرح آبخیزداری حوزه آبخیز بخش خنجین اجرا شده و مابقی طرح در دست اقدام است.

جودکی افزود: طرح آبخیزداری حوزه آبخیز بخش خنجین با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان فراهان در حال اجرا است و در این طرح تعداد ۹ بند گابیونی با ذخیره حجم آبی به میزان تقریبی هزار و۸۰۰ متر مکعب احداث خواهد شد.

او در مورد کاربرد این طرح گفت: بند‌های گابیونی با هدف جلوگیری از سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و قنوات و جلوگیری از فرسایش آبی احداث شده و موجب نگه داشتن رطوبت در خاک منطقه را فراهم و متعاقبا غنی سازی پوشش گیاهی منطقه را فراهم و با نگهداری حجم زیادی از رسوبات در بالادستِ حوزه آبخیز از وقوع ریزگرد نیز جلوگیری می‌کند.

حسن خزائی پور فرماندار شهرستان فراهان هم در بازدید از این طرح‌ها ابراز امیدواری کرد با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری و همه دست اندرکاران در سطح حوزه آبخیز داری بتوان طرح‌ها را به سمت موفقیت پیش برد.

خزائی پور افزود: عملکرد سازه‌های آبخیزداری و اقدامات انجام شده در سنوات گذشته و حال حاضر که منجر به حفظ منابع‌طبیعی و کاهش فرسایش و جلوگیری از خسارات سیل شده جای خرسندی دارد.

خزائی پور فرماندار شهرستان فراهان به همراه بخشدار خنجین و رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از طرح‌های آبخیزداری حوزه آبخیز بخش خنجین بازدید کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.