مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت ارتباطی ۲۰ روستای استان پایش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جواد غلام پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف اجرای طرح پایش ارتباطات روستایی استان، وضعیت ارتباطی ۲۰ روستا و محور‌های مواصلاتی منتهی به آن‌ها پایش شد.
 
غلام پور افزود: وضعیت پوشش تلفن همراه، اینترنت پرسرعت همراه و رومینگ اپراتور‌های فعال در ۲۰ روستا و جاده‌های بین روستایی مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.

او بیان کرد: در این طرح کارشناسان اعزام شده به روستا‌ها با استفاده از تجهیزات اندازه گیری علاوه بر سنجش شاخص‌های وضعیت ارتباطی اپراتورها، وضعیت دفاتر ICT روستایی، وضعیت ارتباطی مدارس، مراکز بهداشت روستا‌ها و نقاط گردشگری را نیز مورد بررسی قرار دادند.

غلام پور با بیان اینکه هر ماه وضعیت ارتباطی ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دیگر استان نیز مورد پایش قرار می‌گیرد گفت: اطلاعات این پایش‌ها پس از تحلیل به دستگاه‌های ستادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارسال می‌شود و اگر مشکلات ارتباطی در روستا‌ها ثبت و تأیید شود تصمیم گیری در خصوص چگونگی رفع این مشکلات توسط دستگاه‌های ذی ربط گرفته می‌شود.

او اجرای زمانبندی شده طرح پایش را مهم ارزیابی کرد و افزود: پارسال نیز در یک بازه زمانی متمرکز همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان توسط کارشناسان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پایش شدند.
 
او گفت: امسال هم با توجه به لزوم به روز بودن اطلاعات ارتباطی روستاها، این طرح در حال اجرایی شدن است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.