مدرسه روستای چشمه شیرین واشیان پلدختر احداث شده توسط خیران و شیعیان هندوستان روز دوشنبه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، مدیر اداره آموزش و پرورش پلدختر در حاشیه افتتاح این طرح  گفت: مدرسه ۲ کلاسه سجادیه روستای واشیان به همت شیعیان کشور هندوستان احداث و توسط مجمع خیرین و نوسازی مدارس لرستان و دانش آموختگان دبیرستان علوی تهران تجهیز شده است.

کوروش احمدی افزود: این مدرسه در زمینی به مساحت ۵۴۰ متر مربع و هزینه ۵۰۰ میلیون تومان احداث و برای حضور دانش آموزان آماده شد.

او  اظهار داشت: پس از سیل فروردین ۹۸، سیل مهربانی نقاط مختلف راهی پلدختر شد و خیران و شیعیان کشور هندوستان نیز مبالغی به عنوان کمک به مردم سیل‌زده اهدا کردند که تاکنون ۲ دبیرستان زینبیه (س) و شهیده کاییدی شهرستان از محل این کمک‌ها بازسازی و افتتاح شده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش پلدختر اضافه کرد: امسال ۱۲۲ مدرسه این شهرستان پذیرای ۱۰ هزار و ۳۲۷ دانش‌آموز هستند و بیش از ۹۰۰ معلم کار تعلیم و تربیت این تعداد را بر عهده دارند.

احمدی ادامه داد: همچنین امسال تعداد نونهالان پیش دبستانی در پلدختر ۸۴۹ نفر، دانش آموزان ابتدایی بیش ازپنج هزار و ۳۹۰، متوسطه اول افزون بر ۲ هزار و ۲۳۰ و متوسطه دوم بیش از یکهزار و ۷۶۴ نفر می‌باشد.

حجت الاسلام علی اکبر مهدوی فر نماینده آیت الله مهدی مهدوی پور نماینده شیعیان کشور هندوستان نیز به همراه برخی مسوولان استان و شهرستان در این مراسم حضور داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار