مهندسی معکوس در تولید دارو انجام داده ایم

بازرس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی با اشاره به تحریم‌ها و عدم فروش برخی دارو‌های مهم و حیاتی به ایران گفت: ما بسیاری از دارو‌ها را مهندسی معکوس کرده و با تجزیه و تحلیل موفق به ساخت این داروها شده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،دکتر محمدرضا سیاهی بازرس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی و رییس سابق دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: بسیاری از دارو‌ها اثراث ۱۰۰ درصد مثبتی داشته و هیچ فرقی با مشابه خارجی نداشته و کاملا مورد تایید شرکت‌های معتبر داروسازی جهان است.

 او گفت: یکی از این داروها، «کوپامر» نام دارد که مختص بیماران ام اس است.

او با اشاره به دارو‌های نسل جدید که محصولات بیوتکنولوژیک هستندبیان کرد: بیشتر این دارو‌ها نیز با آخرین تکنولوژی و بهترین کیفیت روز دنیا در ایران و تبریز تولید می‌شوند، استاندارد‌های ما برابر با استاندارد‌های پیشرفته دنیا است چرا که در دارو حد وسط وجود ندارد و بیشتر دارو‌های تولیدی کشور تحت لیسانس شرکت‌های معتبر داروسازی هستند.

بازرس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی در خصوص تبلیغات برخی شرکت‌های دارویی مبنی بر کیفیت داروی خارجی اظهار کرد: از نظر کیفیت هیچ فرقی بین تولید داخل و خارج وجود ندارد.

سیاهی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها داروسازی ایران با کشور‌های اروپایی برابری می‌کند گفت: خوشبختانه در دانش تولید دارو موقعیت خوبی داریم و در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها بی‌نیاز هستیم و در همین تبریز آنتی‌بیوتیک تولید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.