رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا فارس از برگزاری برنامه‌های ویژه در شش ماهه دوم امسال برای توانمندسازی ورزشکاران این هیات خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  لیلا دودمان رئیس هیات ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا فارس با در نشست خبری با اصحاب رسانه،گفت: در سال ۹۹ و با وجود شیوع ویروس کرونا توانستیم کلاس‌های آموزشی آنلاین، کارگاه‌های روانشناسی، مسابقات فرهنگی و ورزشی در هفته وحدت، اردو‌های خانوادگی با رعایت تمامی دستور العمل های بهداشتی و راه اندازی تیم فوتسال ویژه بیماران تلاسمی را داشته باشیم.

او، بیان کرد: از سال ۹۸ که هیات را تحویل گرفتیم با اعزام تیم‌های استان فارس به مسابقات کشوری و برون مرزی به افتخارات فراوانی دست یافتیم که از آن جمله کسب ۲۷ مدال طلا، نقره و برنز و کسب عنوان سوم در رقابت‌های جهانی نیوکاسل انگلیس، اعزام ورزشکاران  به بندرانزلی و کسب شش نشان و مقام قهرمانی و اعزام تیم فوتسال تالاسمی به مسابقات کشوری و عنوان نخست، اعزام تیم بیماران ام اس به رقابت‌های کشوری و دو نشان طلا در رشته‌های پتانک و شطرنج بوده است.

 دودمان، تصریح کرد: هدف از تشکیل فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا توانمند کردن بیماران و کمک آن‌ها برای حضور در اجتماع و به ویژه ورزش بوده که موضوع قهرمان پروری در مرتبه بعدی هدف‌های فدراسیون و هیات‌های استانی قرار گرفته که برای رسیدن به موضوع، کارگاه‌های روانشناسی، کارگاه تغذیه و ورزش در خانه را ویژه افرادی که زیر مجموعه هیات بیماران‌ پیوند اعضا قرار دارند را برگزار کرده است.

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان فارس، ادامه داد: یکی از موضوعات  پیگیری شده تشکیل هیات بیماران خاص و پیوند اعضا  در ۲۹ یا ۳۱ شهرستان استان  است.

او، افزود: هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا از بیماران تالاسمی، هموفیلی، بخشی از بیماران سرطانی، دیابتی، دیالیز، ام اس و بیماران اوتیسم و پیوند اعضا تشکیل شده که برای کمک به ورزشکاران با تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی برای خدمات مشاوره‌ای، تعامل با اداره کل ورزش و جوانان استان و شهرداری شیراز برای استفاده ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا از امکانات و زیرساخت‌های آن‌ها با خدمات ویژه بوده است.

دودمان اضافه کرد: امروز در نقطه‌ای قرار داریم که هیات استان فارس با توجه به موفقیت‌های که در طول یکسال گذشته کسب کرده  و از مکان ششم به دوم ارتقا یافته که انتظار می رود بتوانیم این عملکرد مثبت را در ادامه نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار