مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان گفت: شکر دارویی مورد نیاز ۷۳ کارخانه داروسازی کشور در کشت و صنعت حکیم فارابی تولید می‌شود.

تورج بهادری مدیرعامل کشت و صنعت حکیم فارابی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: علاوه بر تولید شکر خوراکی، ماده‌ای به نام فارماشوگر یا شکر دارویی در کشت و صنعت حکیم فارابی تولید می‌شود که نیاز ۷۳ کارخانه تولید دارو کشور را تامین می‌کند.

او کشت و صنعت حکیم فارابی را تنها تولید کننده دارای مجوز GMP شکر دارویی در کشور عنوان کرد و افزود: زمانی که این مجوز و مدرک از وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو دریافت می‌شود، عرضه این نوع شکر به بازار مصرف و صنایع دارویی بلامانع است.

بهادری اظهار داشت: محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخورد است و قابلیت صادرات نیز دارد، ولی با توجه به اولویت صنعت دارویی و امنیت دارویی کشور، این محصول در حال حاضر فقط به متقاضیان داخلی تحویل داده می‌شود و به هم میزان که کارخانه‌های داروسازی تقاضا کنند، عرضه می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بزرگترین تولید کننده شکر کشور است که با ظرفیت سالانه ۷۰۰ هزار تن شکر سفید نیمی از شکر موردنیاز کشور را تامین می‌کند و به موازات فعالیت اصلی، مشابه با سایر کشور‌های جهان اقداماتی را در جهت نوآوری و تنوع محصول شکر و صنایع جانبی بعمل آورده که از آن جمله می‌توان به تولید تخته صنعتی از تفاله نیشکر (MDF) و خمیرمایه و الکل طبی از ملاس و همچنین اجرای پروژه‌های تولید شکر دارویی، شکر قهوه‌ای، شکر طعم دار و شکر سفید پودری اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.