رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: با توجه به آمایش سرزمینی، هزار مرکز برای دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری در کشور مورد نیاز است که ۱۰۰ مرکز آن تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  در مراسم بهره‌برداری از یک مرکز ویژه یادگیری در سبزوار گفت: هم اکنون ۷۵۱ مرکز ویژه یادگیری در کشور وجود دارد که در این مراکز خدمات حرفه‌ای به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

او افزود: خراسان رضوی با بهره مندی از ۷۰ مرکز برای دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری بیشترین تعداد این مراکز را در کشور دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این مراکز ویژه، خدمات حرفه‌ای به دانش‌آموزان عادی که در یکی از مسائل خواندن، نوشتن، ریاضی، علوم و حافظه کوتاه مدت مشکلاتی دارند ارائه می‌شود.

حسینی بیان کرد: ارائه خدمات حرفه‌ای به هنگام و در زمان طلایی بوسیله مربیان متخصص به دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری سبب می‌شود آن‌ها پس از مدتی همچون سایر دانش‌آموزان به صورت عادی ادامه تحصیل دهند.
 

بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی کشور از ابتدای تاسیس این سازمان در سال ۱۳۷۰ تاکنون ۱۸ برابر افزایش یافته است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.