واکسن آمریکایی جانسون اند جانسون که در مرحله سوم آزمایش‌های خود قرار دارد توانسته در داوطلبان ایمنی قوی را ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت آمریکایی جانسون اند جانسون اعلام کرد واکسن کرونای آزمایشی این شرکت توانسته در برابر  ویروس کووید ۱۹  ایمنی قوی ایجاد کند.

واکسن  آمریکایی در فاز سوم آزمایش‌های خود قرار دارد و تاکنون توانسته پاسخ ایمنی قوی در داوطلبان برای مقابله با کرونا ایجاد کند.

این واکسن با نام Ad۲۶.COV۲ تولید شده و  تنها واکسنی است که در آمریکا به صورت یک دوز آزمایش می‌شود. مشاهدات نشان داد تاثیرات آن در افراد سالمند و جوان یکسان است و هر دو گروه را در برابر کرونا مقاوم می‌کند.

محققان از شرکت جانسون اند جانسون گفتند که ۹۸ درصد از شرکت کنندگان با داده‌های موجود و تجزیه و تحلیل موقت، ۲۹ روز پس از واکسیناسیون، دارای آنتی بادی خنثی کننده هستند که از سلول‌ها در برابر ویروس کرونا دفاع می‌کند.

یک دوز از این واکسن توانست حدود ۸۰۰ داوطلب را ایمن کند. در این آزمایش گروه‌های سنی بین ۱۸ تا ۵۵ سال شرکت کردند  همچنین حدود ۱۵ داوطلب بالای ۶۵ سال نیز واکسن را دریافت کردند.

این نتایج در صورتی منتشر شده که این واکسن آمریکایی هنوز فاز سوم آزمایش‌های خود را تکمیل نکرده و محققان این شرکت اعلام کردند که جزئیات بیشتر را پس از تکمیل شدن آزمایش ارائه می‌دهند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
پس نخبگان پزشکی ما دارن چکار میکنند؟فقط هزینه ها را به باد میدن؟
آخرین اخبار