رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، از ارائه طرحی با عنوان افزایش بهره وری تولید دام سبک عشایر خبر داد

سرهنگ سعیدیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ سعیدی رئیس سازمان بسیج عشایر کشور، در مجمع عالی بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری که با حضور نماینده محترم، ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان و عشایر  استان برگزار شد گفت: شروع این طرح با محور آموزش به عشایر خواهد بود و به زودی در کل کشور برای اجرای این طرح به میدان خواهیم آمد.
 
او با بیان اینکه محور معیشت عشایر بر پایه دام است گفت: متاسفانه هزینه‌های بالا و سرسام آور نگهداری و پرورش دام باعث شده این امرار معاش برای عشایر مقرون به صرفه نباشد.
 
سرهنگ سعیدی با اشاره به مشکلات افزایش تولید دام عشایر افزود: یکی از این مشکلات کمبود و گرانی دارو است که انتظار می‌رود مسئولان داستانی و کشوری پیگیر حل این معضل باشند.
 

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در مجمع عالی بسیج عشایر استان، چهارمحال و بختیاری را یکی از بهترین استان‌ها در راستای تحقق رویکرد محرومیت زدایی و خدمت رسانی دانست و با اشاره به نقش بی بدیل زنان عشایر،  از اجرای طرح توانمندی و اشتغال زنان عشایر در حوزه پشم و کرک دام عشایر خبر داد و گفت: مطالعات این طرح در حال انجام است و بعد از تحقیقات لازم در کلیه مناطق عشایری کشور اجرا می‌شود.

او فرمان صریح مقام معظم رهبری در خصوص صدور جواز خاص برای عشایر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سلاح جزء جدا نشدنی زندگی عشایر است در تعامل با نیرو‌های مسلح مشکل سلاح عشایر حل، و شاهد کاهش قیمت فشنگ و مهمات عشایر هستیم.

سرهنگ سعیدی با اشاره به کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور گفت: برای اولین بار این کنگره با سه رویکرد فرهنگی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی و وحدت اقوام برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار