مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: تحریم‌ها فرصتی مناسب را برای برگشت اکسین به ریل اصلی خود و تولید محصولات مرتبط با نفت و گاز و با ارزش افزوده فراهم کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بیشترین تولید فولاد اکسین را در حوزه محصولات تجاری عنوان کرد و گفت: لوله سازی‌ها ورق موردنیاز خود را از خارج از کشور تامین می‌کردند، اما تحریم‌ها فرصتی مناسب را برای برگشت اکسین به ریل اصلی خود و تولید محصولات مرتبط با نفت و گاز و با ارزش افزوده فراهم کرد.

او تاییدیه‌های اخذ شده برای استفاده ورق‌های تولیدی اکسین در پروژه‌های نفت و گاز کشور را بسیار سختگیرانه عنوان کرد و افزود: ما در سال گذشته با راه اندازی بزرگترین آزمایشگاه خوردگی فلزات در محیط اسیدی و تست‌های مختلف و بعضا بسیار سختگیرانه شرکت ملی نفت ایران ورق‌هایی تولید کردیم که با بالاترین کیفیت و در حد بهترین استاندارد‌های دنیا است.

ابراهیمی از تعطیلی برخی از صنایع استان خوزستان ابراز تاسف کرد و بیان داشت: ما همواره این دغدغه را داشتیم که ظرفیت کارخانه‌هایی که در ارتباط با فولاد اکسین هستند و قابلیت رسیدن به تولید را دارند کمک کنیم، خصوصا اینکه ده‌ها نفر از پرسنل فولاد اکسین از نیرو‌های فنی و متخصص این مجموعه بوده اند.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد محصولات اکسین در صنایع استان مورد استفاده قرار گرفت، اظهار کرد: امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد توسعه صنایع دیگر باشیم، بطوریکه حتی یک گرم از ورق‌های فولاد اکسین از استان خارج نشود.

او ابراز امیدواری کرد با راه اندازی پروژه فولاد سازی و تامین مواد اولیه این شرکت علاوه بر رسیدن به ظرفیت اسمی تولید، کشور را نیز از همه ورق‌های فولادی مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت بی نیاز کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار