رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و مردم باید برای مقابله با کرونا محکم‌تر و جدی‌تر وارد عمل شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمدرضا قدیر،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم روز یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: هنوز در پیک هستیم و ۷۷۰ بیمار در حال حاضر بستری بوده که ۱۴۰ نفر آن‌ها وضعیت وخیمی دارند.


بیشتر بخوانید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: باید در برای مقابله با این ویروس محکم‌تر و جدی‌تر همگان وارد عمل شده و بدانیم که فقط دانشگاه علوم پزشکی وظیفه ندارد و همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید وظایف خود را عملی کنند.

قدیر ادامه داد: باید یک درک مشترک از یک خطر مشترک ایجاد شود و اگر به درک مشترک نرسیم نمی‌توانیم کار را پیش برده و اگر اقناع‌سازی انجام نشود، کنترل پیک دشوار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بابیان این که باید کار‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شود، گفت: ۲۰ تا ۳۰ درصد مردم معمولاً در اوج بحران هم دستورات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که در این خصوص نیازمند اقدامات بازدارنده هستیم.

قدیر عنوان کرد: ۹۰ درصد مردم از تمامی دستورات بهداشتی اطلاع کافی دارند، اما کلافگی و خستگی و عادی انگاری آن‌ها موجب شده که کمتر رعایت کنند.

او گفت: تنها راه مقابله با ویروس، قطع زنجیره است و باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شود و تا جایی که می‌توان، جایگاه بهداشت را تقویت کرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تأکید کرد: تشکر از کادر درمان باید عملی باشد و استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی همان موضوع عملی است که باید توجه کنیم.

قدیر با اشاره به فعال شدن شش مرکز خدمات جامع سلامت به مردم گفت: این مراکز از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ آماده خدمات‌رسانی رایگان به همشهریان هستند که این سدی در برابر بار مراجعات کرونا به بیمارستان‌ها خواهد بود.

او با اشاره به اهمیت حضور نیرو‌های جهادی گفت: این عزیزان باید به عرصه آمده و کمک کنند و در صورت حضور آن‌ها، ورود همراهان به بیمارستان‌ها ممنوع شده و از این نیرو‌ها استفاده خواهیم کرد.

 قدیر در پایان ضمن قدردانی از همراهی نمایندگان مجلس گفت: باید از پشتیبانی و حمایت‌های این عزیزان قدردانی کرده و حضور آن‌ها در جلسه ستاد، نشان‌دهنده اهتمام جدی آن‌هاست.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار