مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: شهرداری قم در راستای ارتقای جایگاه قم در سطح جهانی و بهره‌مندی از تجارب و دستاورد‌های سایر کشور‌ها آماده همکاری در حوزه‌های مختلف بین‌المللی است.

به نقل از شهرداری قم،مهدی کلانترزاده در نشست صمیمی با نهاد‌های فعال حوزه بین‌الملل که به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه بین‌الملل فعالان استانی قم، به عنوان یکی از مراکز مهم مذهبی، علمی و فرهنگی جهان تشیع، در زمینه‌های مختلفی از جمله ترویج فرهنگ اسلامی، گسترش روابط بین‌المللی و همکاری‌های علمی و دینی با سایر کشور‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تعدد مؤسسات بین‌المللی و حضور ۱۲۰ نماینده از کشور‌ها مختلف در قم، افزود: وجود موسساتی، چون حوزه علمیه، مؤسسه الهادی، مؤسسه بین‌المللی اهل بیت (ع)، مؤسسه تحقیقاتی دارالعلوم نشان از اهمیت این شهر به عنوان یک مرکز علمی و مذهبی در سطح جهانی است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم تصریح کرد: این مؤسسات با هدف ترویج آموزه‌های اسلامی، ارتقا سطح علمی و فرهنگی، و گسترش دیپلماسی فرهنگی، نقش بسزایی در تعاملات بین‌المللی دارند و به ارتقا فرهنگ و هویت اسلامی در سطح جهانی کمک می‌کنند.

کلانترزاده از آمادگی شهرداری قم برای تقویت همکاری‌های در حوزه‌های مختلف بین‌المللی خبر داد و گفت: شهرداری قم در راستای ارتقا جایگاه قم در سطح جهانی و بهره‌مندی از تجارب و دستاورد‌های سایر کشور‌ها آماده همکاری در حوزه‌های مختلف بین‌المللی است.

وی وجود یک مرکز تخصصی برای راهبری فعالیت‌های بین‌المللی در شهر قم را لازم دانست و اضافه کرد: وجود یک مرکز تخصصی برای راهبری فعالیت‌های بین‌المللی در شهر قم ضروری است تا به عنوان یک نهاد هماهنگ‌کننده و راهنما در زمینه توسعه همکاری‌های بین‌المللی عمل و از ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی قم به بهترین نحو بهره‌برداری کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار