رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و آبزیان البرز گفت: آنفولانزای پرندگان شامل ۳ نوع بوده که ۲ نوع آن در انسان و پرندگان مشترک است.

حسنی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و آبزیان و البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز با بیان این که آنفولانزای پرندگان شامل ۳ نوع H۵ , H۷ و H۹ است گفت: نوع H۵ و H۷  بین انسان و پرندگان مشترک و نوع H۹ این بیماری تنها مختص پرندگان است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان و البرز افزود: ویروس آنفولانزا در گوشت‌های خام پرندگان از جمله گوشت مرغ که برای مصرف خوراکی استفاده می‌شود مشاهده نشده است.

حسنی با توجه به  این که این ویروس در خود پرندگان هم می‌تواند با علائمی، چون سیاه پرخون شدن تاج، پا و نای پرندگان مشاهده ‌شود گفت: این  علائم در انسان هم با سرفه خشک، تب بالا، بدن درد و مشکلات تنفسی همراه است.

او افزود: تمام کارگران شاغل در مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های طیور که با پرنده‌های زنده و کسانی که با لاشه پرندگان در ارتباط هستند، بیش از دیگران در معرض این ویروس قرار می‌گیرند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان و البرز گفت: راه انتقال این ویروس متنوع بوده و از دو طریق هوا و سایر روش‌های مکانیکی می‌تواند به انسان و حیوانات انتقال پیدا کنند.

حسنی افزود: تمام گله‌های تخم گذار در البرز واکسینه شده و جای نگرانی از بابت این بیماری در سطح استان وجود ندارد.

انتهای پیام / ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار