واشنگتن بار دیگر مدعی شده که ایران، روسیه و چین در تلاش‌اند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دخالت کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امنیت داخلی آمریکا طی گزارشی جدید ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات این کشور متهم کرد.

در این گزارش به تهدید‌های پیش روی انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا اشاره شده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در این گزارش خود ایران، روسیه و چین را تهدید‌هایی برای انتخابات این کشور عنوان کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: چین و روسیه و ایران احتمالا با استفاده از قابلیت‌های سایبری خود به دنبال ایجاد اخلال در زیرساخت‌های انتخابات ۲۰۲۰ و تلاش برای اثرگذاری در دیدگاه‌های رای دهندگان هستند.

پیش‌تر نیز سایر مقامات رسمی آمریکا مانند رابرت اوبرایان، مشاور امنیت ملی آمریکا ادعا کرده بودند که روسیه، ایران و چین قصد دارند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا دخالت کنند.


بیشتر بخوانید:


در حالی که آمریکا تلاش می‌کند تا دیگر کشور‌ها از چین تا روسیه و ایران را متهم به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر کند، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد این کشور خود در مداخله در انتخابات خارجی رکورددار است. در کتاب تازه‌ای تحت عنوان «دستکاری صندوق رای» به قلم یک استاد دانشگاه هنگ کنگ آمده است که از زمان پایان جنگ جهانی دوم به این سو، آمریکا طلایه‌دار مداخله در انتخابات دیگر کشور‌ها بوده است.

موضوع ادعایی مداخله در انتخابات آمریکا هر از چندگاهی از سوی مقامات این کشور با اتهام زنی به عوامل خارجی علم می‌شود. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند این ادعا را دست آویز اتهام زنی و فشار بر رقبای خارجی خود از جمله چین و روسیه قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار