کریمیان گفت: اربعین، روز زنده نگه داشتن یاد و نهضت شهیدان کربلا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محمد کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در پیامی فرا رسیدن اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) را تسلیت گفت.

 متن پیام تسلیت کریمیان به شرح ذیل است:

بسم اله الرحمن الرحیم

اربعین، روز زنده نگه داشتن یاد و نهضت شهیدان کربلا و رمز ماندگاری نهضت پربار حسینی و اعلام پای بندی به مکتب سرخ عاشوراست.

روزی که پرچم سرخ پیام شهادت کربلا به دست قافله سالار کربلا حضرت زینب کبری (س) برافراشته شد تا نهضت سرخ حسینی جاودانه بماند.

حماسه حسینی عظمتی بزرگ را در تاریخ رقم زد و این نهضت اسلامی چراغ راه آزاد مردان و مبارزان راه ظلم در سرتاسر دنیا قرار گرفت و به بشریت درس مقاومت و ایثار و نپذیرفتن ظلم را داد.

نمونه واقعی تاثیر پذیری از نهضت حسینی، انقلاب شکوهمند اسلامی است که در تار پود آن حماسه حسینی و در خون آن مبارزه با ظلم و استبداد در جریان است.

از زیبایی‌های اربعین حرکت عاشقان و مشتاقانی است که با پای پیاده به هدف زیارت حضرت، مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند و این حرکت در واقع نماد استکبار ستیزی، استعمار ستیزی، ذلت ناپزیری و آزادی خواهی عاشقان و رهروان امام حسین (ع) است.

اگرچه امسال اربعین حسینی با سال‌های اخیر تفاوت دارد و به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، مراسم پیاده روی اربعین و زیارت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان ممکن نشد، اما دل همه مومنان و عاشقان ولایت و امامت هنوز در تب و تاب اربعین است.

ان شاءالله که هرچه سریعتر سایه شوم و نحس این ویروس از سر تمام انسان‌ها برداشته شود و یکبار دیگر دنیا به حالت عادی بازگشته و تمام امورات زندگی و روزمره مثل سابق معمولی شود و سال دیگر باز استان ایلام میزبان جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی باشد و مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام برای حفظ سلامت مردم و زائران همچون سال‌های اخیر خدمتگزاری صادقانه خود را به نمایش بگذارند.

اینجانب اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سرور و سالار شهیدان کربلا و ۷۲ تن از یاران با وفایش را به پیشگاه حضرت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و مردم شهید پرور استان ایلام تسلیت عرض می‌نمایم و امیدوارم همواره رهرو آن امام همام در تمامی عرصه‌های زندگی باشیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.